ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-10-07, 10:31

Snålmannen

Nykomling
Snålmannen är inte uppkopplad
Snålmannens avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Smile Kort visit i Prag
Jag har hittat en billig resa till Prag. För under 2000kr ska jag och min sambo tillbringa 2 nätter (nästan 3 dagar) i Prag. Det ska väl vara lite romantiskt men jag undrar om ni har några tips på sevärdheter.

Kan verkligen rekommendera Wescape.se - Bäst på storstäder - Bra pris på weekendresor för korta turer med hotell. Mycket billigare än att leta flyg och hotell separat.
Min höst kommer att gå åt till att göra flera resor
Senast redigerad av Snålmannen den 2009-10-07 klockan 10:40.
Svara med citat

Gammal 2009-10-07, 11:46

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard kort visit i Prag
Tack för det tipset, det ska jag notera! Trevligt med stadsvisiter också när man bara vill komma bort några dagar. Vi var i Prag för ett par år sedan och tyckte väldigt mycket om den staden, vänliga människor, trevlig miljö (särskilt i gamla stan och området runt slottet). Fin stad att bara strosa runt i. Vi tog också en flodtur där, vilket var trevligt. Vi kommer definitivt att återvända till denna stad. Lite mer tips (bl a tips på jättemysig restaurang) om Prag här: desires
Senast redigerad av desires den 2009-10-07 klockan 11:53.
Svara med citat

Gammal 2009-10-07, 16:00

Snålmannen

Nykomling
Snålmannen är inte uppkopplad
Snålmannens avatar

Reg.datum: okt 2009

Standard
Tack desires! Den astronomiska klockan verkar "klockren" *host*.
Tid och kärlek har ju stark påverkan på varandra

Om det är den som är på bilden (dubbeltorn med spriror) så verkar detta ställe vara perfekt för en romantisk weekend. Hoppas vi får några fina höstdagar.

Någon som har koll på priser på mat och dryck i Prag?
Svara med citat

Gammal 2009-10-08, 19:31

chrisse75

Medlem
chrisse75 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Standard
Njae vet inte om jag kan hålla med dej om att det inte är billigare att leta själv, själv så fick vi flyg + 3 rums svit på fyrstjärnigt centralt hotell i TRE nätter för ca 1550kr per person. Så det är ganska enkelt att hitta sjukt billiga resor själv.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8