ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-12-13, 13:12

Gäst

Question Bratislava
Hej
Har tänkt att åka till Bratislava i juni tillsammans med mina barn(13 och 15 år) Har ni tips på boende och "måste göra" saker, har sedan tänkt att fortsätta mot Budapest för att sedan avsluta i Kroatien. Alla tips mottas tacksamt.
Svara med citat

Gammal 2010-03-17, 08:33

siggiboy81

Nykomling
siggiboy81 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 0

Standard Bratislava
Hej!

Når det gjelder Bratislava er det greit å vite at dette ikke er verdens største by. Det minner faktisk mer om en typisk koselig by, i nærheten av en hovedstad. Men, det er jo fortsatt hovedstaden i Slovakia og den er verdt et besøk. Hvis dere er der, bør dere absolutt gå opp i området rundt slottet, og i tillegg kan det være morsomt å gå opp i UFO-en, den som er over den "Nye broen".

Pass godt på i kollektivtransporten, ettersom kontrollørene elsker å gi bøter til alle. Det enkleste er å bruke dagskort eller lignende!

Sigbjørn
Bratislava Guide
Svara med citat

Gammal 2010-11-20, 11:28

Travelgirls

Medlem
Travelgirls är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Standard Tips om Bratislava & Budapest
Hej,

Bratislava är ganska litet men det finns några trevliga saker som ni inte får missa. Gamla stan, Slottet, Café Mayer och shopping på Avion. Fler tips och länkar till dessa på min blogg. Travelgirl around the world: Best of Bratislava

Budapest är desto större och där finns mycket mer att göra.
Sightseeing med båt på Donau är underbart, besöka Buda castle och SPA är några av dessa. Jag har varit ett trettiotal gånger i Budapest och längtar ändå tillbaka. Jag har skrivit fler tips på min blogg Travelgirl around the world: Blooming Budapest

Trevlig resa! Mvh Marie
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8