ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-22, 18:39

MysanSi

Nykomling
MysanSi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Question Vad kostar sevärdheter i Prag?
Hej,
Jag och min sambo ska åka till Prag i slutet av Augusti. Det är första gången som vi ska besöka den omtalade staden.

Vi vet ju lite av allt vi måste se när vi är därnere. Men nu är frågan om det är någon som har något kanske inte typiskt turistmål som vi måste besöka? Några extra mysiga restauranger eller promenadstråk?

En annan fråga, är det någon som vet vad de olika sevärdheterna kostar att se? Ex. det astronomiska uret?
Svara med citat

Gammal 2008-04-01, 13:03

Gäst

Standard Sevärdheter i Prag
Hej. Det bästa sättet att ta sig runt i Prag är att köpa ett lokaltrafikkort (finns i alla kiosker, stationer och tobaksaffärer) och ta sig runt med spårvagn eller till fots. En bra karta är ingen nackdel. De vanliga sevärdheterna kostar inget att se om man inte köper en guidad tur, man ser pracis lika bra utan guide. De allra flesta kan engelska och är vänliga och trevliga. Se upp för ficktjuvar på överfulla spårvagnar o.dyl. Mysiga och billiga restauranger finns över hela stan. Ett tips är att bra restauranger saknar turister... Vinorady ligger nära Vaclavplatsen, bakom Museum, där finns massor med små restauranger på gångavstånd från centrum. Ett tips på annerlunda sevärdheter är att ta tåget från Centralstationen (Hlavni Nadrazi) till Kutna Hora, en supermysig stad några mil utanför Prag (Missa då inte döskallekyrkan) M V H Plutten, Helsingborg. P.S Kolla in czeckitout.com och praginfo.com
Svara med citat

Gammal 2009-04-26, 09:23

Gäst

Red face Ang Prag
Citat:
Ursprungligen postat av MysanSi Visa inlägg

Hej,
Jag och min sambo ska åka till Prag i slutet av Augusti. Det är första gången som vi ska besöka den omtalade staden.

Vi vet ju lite av allt vi måste se när vi är därnere. Men nu är frågan om det är någon som har något kanske inte typiskt turistmål som vi måste besöka? Några extra mysiga restauranger eller promenadstråk?

En annan fråga, är det någon som vet vad de olika sevärdheterna kostar att se? Ex. det astronomiska uret?
Kolla denna sajten här finns mycket info om Prag
PragInfo - Allt om Prag
Svara med citat

Gammal 2009-05-08, 22:32

Gäst

Standard
Det kostar ingenting, det finns på torget
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8