|

2012-02-23, 09:29
|
Reg.datum: aug 2010
Rykte: 0
|
Hej igen!
Det är sant, jämfört med de stora Thailändska turistorterna är Rayongprovinsen än så länge relativt outforskat av västerlänningar. I denna delen av Thailand är det mest Thailändarna själva som brukar semestra och fira helg. Det är kanske just det som gör platsen lite mer spännande än andra. Jag och min fru reser hit två gånger om året och vi har alltid Mae Rumphung Beach som en fast utgångspunkt. Här har man nationalparker som Koh Samet, Khao Chamao-Khao Wong, Koh Chang och andra sevärdheter inom nära räckhåll. Det är upp till var och en hur man vill göra med övernattningar, det finns bra med övernattningsmöjligheter i och omkring nationalparkerna. Vi brukar göra några övernattningar när vi besöker Koh Chang och grannöarna.
Om man reser till Koh Chang, rekommenderar jag varmt att göra ett stopp vid Oasis Sea World strax utanför Chantaburi. Här kan man få den oförglömliga upplevelsen att simma med delfiner.
På webbsidan maerumphung.se som jag skickade länk till i förra svaret finns det mer information om sevärdheter och ett par enkla (klicka på bilden uppe till höger) men mycket bra strandnära boenden i området.
|
|