ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-21, 10:16

Tiamia

Nykomling
Tiamia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard Mer än bara sol och bad - aktiviteter?
Hej,
min familj åker till Thailand för x:te gången och den här gången vill vi inte bara sola och bada utan "göra" något mer. Har hittat flerdagars-trekking i norra Thailand men vad finns det längre söderut (med tanke på klimatet)? Tänker mig vandra, cykla, bo i tempel, trekking mm. i flera dagar för att sen landa på någon trevlig ö eller strand. När jag letar kommer jag bara till stränder och öar och dagsutflykter. Tacksam för alla tips.
Svara med citat

Gammal 2012-02-21, 15:48

MaeRumphung

Nykomling
MaeRumphung är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Standard
Hej!

Det framgår inte om ni varit i Rayongprovinsen i östra Thailand. Annars är detta en plats som jag kan rekommendera. Här finns mycket annat att "göra" än att bara sola och bada. Men självklart finns det även goda möjligheter för bad och avkoppling. Mer information om Rayongprovinsen finner du på: Mae Rumphung beach, Rayong

Tips: titta t ex gärna på Khao Chamao-Khao Wong nationalpark: Khao Chamao-Khao Wong National Park, Royal Forest Department, Online Reservation for Accommodations of Thai National Parks
Svara med citat

Gammal 2012-02-22, 14:30

Tiamia

Nykomling
Tiamia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Standard Tack, berätta gärna mer...
Hej och tack för ett bra tips. Som jag förstår har du själv varit där. Kan du berätta mer om något speciellt där? Det verkar som en ganska oexploaterad del och ändå nära sol och bad. Kan man göra en längre tur i nationalparken (=flera dagar) eller bor man på ett ställe och gör dagsutflykter?
Svara med citat

Gammal 2012-02-23, 09:29

MaeRumphung

Nykomling
MaeRumphung är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Standard
Hej igen!

Det är sant, jämfört med de stora Thailändska turistorterna är Rayongprovinsen än så länge relativt outforskat av västerlänningar. I denna delen av Thailand är det mest Thailändarna själva som brukar semestra och fira helg. Det är kanske just det som gör platsen lite mer spännande än andra. Jag och min fru reser hit två gånger om året och vi har alltid Mae Rumphung Beach som en fast utgångspunkt. Här har man nationalparker som Koh Samet, Khao Chamao-Khao Wong, Koh Chang och andra sevärdheter inom nära räckhåll. Det är upp till var och en hur man vill göra med övernattningar, det finns bra med övernattningsmöjligheter i och omkring nationalparkerna. Vi brukar göra några övernattningar när vi besöker Koh Chang och grannöarna.

Om man reser till Koh Chang, rekommenderar jag varmt att göra ett stopp vid Oasis Sea World strax utanför Chantaburi. Här kan man få den oförglömliga upplevelsen att simma med delfiner.

På webbsidan maerumphung.se som jag skickade länk till i förra svaret finns det mer information om sevärdheter och ett par enkla (klicka på bilden uppe till höger) men mycket bra strandnära boenden i området.
Svara med citat

Gammal 2012-02-23, 13:46

Gäst

Standard
Man kan ju inte med bästa vilja i världen säga att stränderna i Rayong är badvänliga, desämsta som vi upplevt i Thailand.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8