ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-18, 09:46

em00beda

Nykomling
em00beda är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard Vart ska jag åka??
Jag och min familj planerar att åka reguljärt till Thailand på jullovet (2013-14) i tre veckor. Vi har aldrig varit i Thailand och funderar över vart vi ska åka?! Vi vill såklart ha mycket sol och bad, men även mycket kultur och sevärdheter.
Svara med citat

Gammal 2012-02-18, 11:51

Gäst

Standard
Vad kul att planera er första Thailandsresa, men jag kan bara säga, det gäller att ni har en stor plånbok, ni reser nämligen på den absolut dyraste tiden. Det priset ni kommer att betala skulle ni ledigt kunna åka närmare tre gånger vid ett senare tillfälle, typ april-maj.
Nu är ju också frågan vad familjen består av mer än mamman och pappan, åldern på barnen avgör ju också mycket på den plats som ska väljas, jag skulle rekommendera Phuket, där har ni alla möjligheter till utflykter, shopping, otroligt med restauranger och ett härligt liv på kvällarna, samt sköna bad på någon av de otaliga sandstränderna.

LYCKA TILL OCH HA EN SKÖN RESA, fast den ligger långt långt fram i tiden.
Svara med citat

Gammal 2012-02-18, 21:40

Gäst

Standard Vart???
Hej! Reser till Phuket och Kamala den 29/2. Första gången i Phuket och jag skriver gärna och berättar om våra upplevelser när vi kommer tillbaka. Kamala är enligt vad jag hört, lugnt och bra för barnfamiljer med långgrund strand. Men som sagt återkommer gärna.
Hälsningar Lotta
Svara med citat

Gammal 2012-02-18, 21:58

em00beda

Nykomling
em00beda är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Standard
Det vore väldigt roligt att få höra om eran resa när ni kommer hem. Ge gärna tips på hotell, stränder, priser och annat som kan vara bra att veta! Hoppas ni får en riktigt skön och avkopplande semester!!
Svara med citat

Gammal 2012-02-19, 00:15

tomasa

Medlem
tomasa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
kamala e skit bra med bad för era barn , var där förra året
Svara med citat

Gammal 2012-02-19, 11:05

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 6

Standard
Ja, skriv och berätta. Vi kom hem för någon vecka sedan och var mycket positiva till Kamala. Jag skrev några tips då "Kamela lägesrapport" här på forumet.
Svara med citat

Gammal 2012-02-20, 10:44

MaeRumphung

Nykomling
MaeRumphung är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Standard
Mae Rumphung Beach med sina omgivningar är en annan del av Thailand som bjuder på sol, bad samt mycket kultur och sevärdheter. Hit kan man fortfarande resa mitt i högsäsongen utan att ha den STORA plånboken med sig. Att gå på restaurant här kostar ungefär 1/3 mot vad det kostar på t ex Phuket och Krabi.
Här finner du information om Mae Rumphung beach, Rayong
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8