ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-07, 16:23

malinforever

Nykomling
malinforever är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 0

Standard Thailand i augusti eller ej?
Ett par vänner till oss ska åka till Thailand i Augusti och vill gärna att vi hänger med.. Vad jag har hört och läst så är det typ regnperiod och lågsäsong där, bland annat därför som resorna är billigare.. Hur risky är det att åka dit i Augusti, regnar det hela tiden eller lite skurar ibland? Någon som varit där den perioden? Sen tänkte vi åka till Kamala beach.. hur är det där?
Har aldrig varit i Thailand nämligen så vore tacksam för svar.
Svara med citat

Gammal 2012-04-26, 21:13

karolinaterese

Nykomling
karolinaterese är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2012

Standard Ingen fara
det är definitivt säkrare på östsidan vid koh samui och koh tao etc. jag tänkte själv åka dit i augusti.

Men som vanligt med thailand kan regnet slå till när som helst, dock är östsidan säkrare än phuketsidan! Jag skulle nog säga att man kan åka till thailand året runt, men man ska nog undvika det mellan oktober-december då det regnar mest överallt :P
Svara med citat

Gammal 2012-04-28, 10:06

malinforever

Nykomling
malinforever är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Smile
Okej Ska tänka på detta.
Tack så mycket för din hjälp
Svara med citat

Gammal 2012-05-05, 18:05

jumbo

Nykomling
jumbo är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Standard Lungt
Augusti ar nog helt ok vist lite mer moln och lag sesong for svenskar men for australiensare ar det hog sesong!!! kammala ar ju lungt inte mycket haligang men de ricktiga regnen borjar i sept okt och jag lovar ni blir sol branda anda hotelen kommer va billiga men pruta anda!! ocksa en liten varning thailandare ser hemst trevliga ut!! men de flasta vill garna ha en del av din res kassa sa kolla alla kvitto o var forsiktig !!! de flasta som aker dit blir blasta pa nagot!! jo ocksa det har med sar alla sar ska betraktas som infekterade !!!! b fram med whiskyn o tvatta rent!! tjao !!!
Citat:
Ursprungligen postat av malinforever Visa inlägg

Ett par vänner till oss ska åka till Thailand i Augusti och vill gärna att vi hänger med.. Vad jag har hört och läst så är det typ regnperiod och lågsäsong där, bland annat därför som resorna är billigare.. Hur risky är det att åka dit i Augusti, regnar det hela tiden eller lite skurar ibland? Någon som varit där den perioden? Sen tänkte vi åka till Kamala beach.. hur är det där?
Har aldrig varit i Thailand nämligen så vore tacksam för svar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8