ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-03, 14:30

Gäst

Standard Similanöarna
Hej! Är det någon på forumet som besökt Similan? Hur kommer man dit och vad kostar det? Jag snorklar enbart, så det blir säkert dyrt att följa med dykfirmor ut. Är det värt ett besök om man bara snorklar eller någon som har förslag på andra spännande ö-utflykter?

Tusen tack för svar!
Svara med citat

Gammal 2012-02-03, 20:35

Gäst

Standard Similan
Har varit på Similan två gånger senast vi var där var -10. Vi har också "bara" snorklat. Vi har bägge gångerna åkt speedbåt från en pir vid Khao Lak. Det tar ca en timme med båten ut till öarna. Det var helt klart värt att åka dit, det är otroligt vackert och bra snorkelvatten. Jag kommer inte ihåg vad vi fick betala.
En annan ö jag kan rekommendera er att åka till för att snorkla är Tachai Island, den är precis lika fin som Similan. Den ligger emellan Similan och Surin, det tar ungefär lika lång tid att åka dit med båt. Vi åkte ut ifrån en pir som ligger nästan vid KKK. Det var mycket mindre båtar och folk på Tachai.

Hoppas det var lite hjälp
Svara med citat

Gammal 2012-02-04, 12:36

Gäst

Standard
Vi har varit på similan två gånger, senast -11. Tyckte det ökat markant med båtturer dit vilket förtog paradiskänslan lite. Inte så avkopplande att ligga o snorkla när man behöver oroa sig för att bli påkörd. Annars är det väldigt fint där om man inte har ont av att "trängas" med andra. Beror väl naturligtvis när på säsongen man åker också, vi har varit där mitt i högsäsong. Var i Thailand över nyår i år och hade planer på att åka ut till koh tachai istället då vi fått rekommendationer om det. Till den ön har man begränsat antal båtar som får åka dit per dag. Tyvärr blev det ingen utflykt då det gick för höga vågor, men nästa gång hoppas vi på att komma dit. Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2012-02-05, 20:23

Gäst

Talking Alltid värt ett besök på similians
har både dykt och snorklat där och det är något av de finaste vatten jag varit i.
Helt klart värt pengarna (har för mig det kostade ca 2000 baht.)

gl hf
Svara med citat

Gammal 2012-02-05, 20:30

Gäst

Smile Similan
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

har både dykt och snorklat där och det är något av de finaste vatten jag varit i.
Helt klart värt pengarna (har för mig det kostade ca 2000 baht.)

gl hf
Håller helt klart med dig. Absolut värt pengarna det kostar att åka dit.
Svara med citat

Gammal 2012-02-13, 16:11

Cattis77

Medlem
Cattis77 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Rykte: 0

Standard Speedboaten ut till Similan?
Hur är det att sitta på båten i ca 1 timme ut till Similan??
Väldigt skumpigt = Illamåendevarning.
Är det som en snabb motorbåt??
Svara med citat

Gammal 2012-02-14, 23:16

Gäst

Standard
Speedboat åker du med, precis som det låter så är det en snabb motorbåt. Det kan vara lite skumpigt beroende på väder och vind, men helt klart värt det! Sitt inte längst fram i båten, då hoppar det mer. Testa tuggummi mot åksjuka, calma. Funkade fint på mig som annars kam bli åk- och sjösjuk väldigt lätt...
Svara med citat

Gammal 2012-02-15, 08:55

Gäst (Cattis)

Standard Kanon
Bra tips! Ska kolla Calma på Apoteket. Superbra att kunna ge barnen oxå (såvida man får ge till barn) då de ej kan ta tabletter.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8