ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-31, 13:07

Gäst

Standard Mobiltelefoni
Hej hej! Åker till Phuket 29/2 och fick idag ett erbjudande via Ving om att köpa simkort här hemma från 299:-. Jag tillhör nu denna minoritet på jorden som har en simpel mobil som går att ringa och sms:a med. Är inte intresserad av tala i telefon el surfa när jag har semester, men det känns ju ändå gott att övriga familjen lätt kan nå mig.
Hur gör ni? Är det bättre att köpa simkort på plats? Funkar det alls med min lilla kontantkortstelefon?

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2012-01-31, 15:42

Gäst

Standard Mobil
Hejsan!

Vi har köpt våra telefonkort via Holiday Phone. Har fungerat toppen.
Svara med citat

Gammal 2012-01-31, 20:29

Laggeman

Globetrotter
Laggeman är inte uppkopplad
Laggemans avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Standard
Är din telefon inte låst til någon operatör så kan du stoppa i i stort sett vilket simkort som helst, då kan du lika gärna köpa ett på plats.
Vings lösning är kanske bra om man inte kan leta rätt på ett kort på egen hand när man väl kommer på plats, men det blir med största sannolikhet billigare att köpa ett på plats, de jobbar ju inte gratis eller erbjuder mycket gratistjänster, de där bolagen.

Gammal 2012-01-31, 23:18

Gäst

Standard
Kontantkort kan du köpa i villken sevenup-butik som helst, räkna med att Ving tar nog mer än halva beloppet i förtjänst.
Svara med citat

Gammal 2012-02-01, 10:35

Gäst

Standard Tack
Tusen tack för svar. Det blir ett simkort när vi kommer fram.
Ha det gott!
Svara med citat

Gammal 2012-02-04, 16:19

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard Låst
Observera att även kontantkortstelefoner mycket ofta är operatörslåsta. Dvs om du köpt telefonen+kontantkort från en operatör - då är det nästan alltid så att telefonen är låst.

Det borde dock inte vara tillåtet för operatörerna att låsa kundernas telefoner, men det är en annan sak...

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8