ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-28, 13:09

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 6

Standard Kamala lägesrapport
Vi kom hem från Kamala i gårkväll. En ny trevlig bekantskap i Thailand. Sunwing Resort ligger direkt på stranden och det var bra av många anledningar. Dels då närheten till havet och stranden, men även till strandrestaurangerna. Längs havet går en gångstig och längs dessa finns många restauranger att välja mellan. Smile var nog den vi tyckte allra bäst om (kolla notan innan du betalar). Tänk själva sitta precis vid vattenkanten en varm kväll, lyssna på vågorna, titta på rislyktorna och äta god thaimat. Kan det vara bättre? Vi var på Fantasea och blev grymt besvikna på maten. Showen kan rekommenderas och den kan man titta på utan att först behöva äta. Joe Labero uppträder just nu på Patong och den shown kan också varmt rekommenderas. Dessutom är priset bra 1500 bath. Restaruang Rico nära inpå hade kanonmat. Inga kort kunde man betala med på Laberos show.
Betr. maneter. Vi såg en person som blev bränd av manet och hon fick omedelbar hjälp av massöserna i närheten med att lägga på något, vet ej vad.
För att komma till byn fick vi gå till vänster på gångstigen och då kom man till en liten väg också till vänster, passera bron så kom man till centrat.
Svara med citat

Gammal 2012-01-28, 21:23

Gäst

Standard Kamala
Tack för ett bra inlägg. Vi åker till Kamala 6½ veckor och ska då bo på Sunprime.
Svara med citat

Gammal 2012-01-29, 09:35

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Standard
Ett jättefint hotell som ligger bredvid Sunwing Resort. På stranden strax nedanför bokade vi stolstolar med två parasoller för 150 bath. Man kunde förboka. Första raden är bra för då kan man flytta ut stolen till solen, eftersom förmiddagen kan vara skuggig. Lunch beställde vi av stoluthyraren ibland. Chicken nuggets med pommes. Sidan om massörerna fanns det en pannkaksbagerska. Pannkakerna är inte som våra, tunna, tunna och på dem kunde man beställa vad man ville ha som fyllning, ex bananer och äpple med honung. De veks sedan samman och var lätta att äta. Önskar er en riktigt trevlig resa.
Svara med citat

Gammal 2012-01-29, 19:13

Gäst

Standard sunwing kamala
hej
vi åker den 10 febr 3 v till sunwing kamala
vi är 2 vuxna 3 barn , 10,12,5 år
berätta gärna mer hur det var och tips på utflykter eller annat man skall tänka på
mvh patrik
Svara med citat

Gammal 2012-01-29, 20:03

tomasa

Medlem
tomasa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
åk till freedoom beach o raya beach , raya e skit bra snorkling i varje fall för ett år sen
Svara med citat

Gammal 2012-01-29, 21:33

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Standard
Vi hade beställt frukost på hotellet och det blev vi väldigt nöjda med. Där fanns bacon, hårdstekt eller mjukstekt t.ex plättar av olika slag, fyra sorters yoghurt mm. Norr om Kamala finns Surin beach och Bangtao beach. Vi var aldrig där, men guiden berättade att om man var intresserad av olika sorters vattensporter var det bra platser att åka till. Freedom beach är en privat strand som man åker longtailbåt till. Det har blivit ganska dyrt där, men är ljuvligt och fiskarna tycker om att bli matade så tag med bröd. När vi skulle bada i havet kom vi underfund med att det var praktiskt att kunna boka solstolar. Två stolar och fyra parasoller kostade 150 bath. Om man valde stolarna vid havet fick man mer plats för att kunna flytta ut stolarna mot havet. Tidig förmiddagstid var det skugga och därför praktiskt att kunna flytta stolarna. Det finns sju pooler! Där finns stolar och parasoller som är avgiftsfria. Dessutom fick man låna poolhanddukar. Har man barn med kanske det blir där man är mest. Lunch på stranden kunde vara pannkakor som köptes vid sidan om massörerna. I pannkakorna kunde man få olika fyllningar. Ibland beställde vi chicken naggots med pommes av stoluthyraren. Om man anlitade massör kunde de ibland ordna med utflykter till betydligt billigare pris än resebyrån. Men man har ju inte då den trygghet och guidning som man genom resebyrån. Vid tidigare Thailand besök har vi beställt "limosin", dvs motsvarande våra taxibilar och åkt runt på ön. Från grannhotellet kostade det 4.000 bath för en dag. Då kan man själv lägga upp rutten ex åka till akvariet, fjärilshuset, vattenfallet mm. Att se solnedgången vid södra udden är också fint. Vi har bott på Kata några gånger. Stranden där är betydligt större och man kan passa på att besöka Budda högst upp på berget.
Svara med citat

Gammal 2012-01-29, 21:39

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Standard
Ursäkta, såg att det blev lite upprepning. Tag med myggmedel, det kan behövas ibland. Fantasea ligger ett par minuters promenad från hotellet. Det är mycket affärer, showen är fin men ganska lång, kanske jobbigt för en 5-åring. En restaurang som också har god mat är Salt och Peppar som ligger i byn. De får kött från Australien, men har även svensk husmanskost typ köttbullar och makaroner, falukorv mm.
Svara med citat

Gammal 2012-01-30, 14:58

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard
Frågan är dock om man verkligen vill äta falukorv i Thailand

Gammal 2012-01-31, 10:05

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Standard
Nej det skulle jag inte heller vilja när det finns så god thaimat. Men jag tänkte att om familjen inte kunde få barnen att gilla sådan mat är det bra att veta att det finns alternativ. Salt och Peppar är svenskägt.
Svara med citat

Gammal 2012-02-01, 06:12

Gäst

Standard
Tack så mycket för all info
Då ser vi fram emot 3 härliga veckor
Mvh patrik
Svara med citat

Gammal 2012-02-04, 09:15

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Standard
Jag önskar er en riktigt skön semester. Tre veckor så härligt!
En liten varning utfärdas: Vi köpte mandlar i påsar på stranden, de skulle skalas. De var jättegoda så jag köpte ytterligare att ta med hem. De smakade lite konstigt så jag kastade dem. Min man och jag hade ätit samma sorts mat sedan fredagen, men på måndagen åt jag mandlarna och blev rejält magsjuk, men inte min man.
Svara med citat

Gammal 2012-02-12, 18:57

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Standard
Hej Gäst från den 29/1!

Hur har ni det i Kamala? Roligt att höra hur ni upplever Thailand med barn.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8