ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-27, 06:38

KLvsKL

Smile Khao Lak vs. Koh Lanta??
Hej!

Planerar att åka till någon av dessa platser inom ca 3 veckor.

Min fundering är vilken plats vi bör välja, tar tacksamt emot tips!

Kommer vara borta 2 veckor.
Vi är ute efter lugn och ro, gärna lite "öde" stränder i närheten, god mat, lite snorkling. Med andra ord ingen partyort eller knökfulla stränder med stora hotellkomplex.
Samtidigt vill vi att möjligheten till utflykter m båt osv. ska finnas om rastlösheten blir stor.

Hur är det i Khao Lak, är det helt "återställt" efter tsunamin?
Om man tänker i resvägar så är det väl både enklare och snabbare att ta sig till Khao Lak...

Vad har ni för tips?

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2012-01-29, 10:38

Gäst

Standard KhaoLak
Hej!
Jag hade nog tagit en vecka på vardera ställe!

I febr 2011 var vi en vecka i Ao Nang och en vecka i Khao Lak. 2008 var vi några nätter på Koh Lanta.

Khao Lak är väldigt fint, lugnt men ändå en liten by med många restauranger med god mat.
Men efter ca 22.00 var det nästan helt dött ute.
Stranden där är väldigt långsträckt och fin, ingen trängsel alls. Där fanns en marknad i Bang Niang där man kunde shoppa och titta på folkliv. Inga longtailbåtar på stränderna. VI gjorde snorklingsutflykter till Similian islands och Surin Islands, som var jättemysiga dagsutflykter.
Det är helt återställt, inget påminner om tsunamin.
VIll man åka mer ut på öar är det nog Krabiområdet som gäller. Koh Lanta är ju också väldigt lugnt med fina stränder. Nästan lite väl lugnt för 14 dagar hade nog jag tyckt.
Men man bor nästan på stranden, även på kvällarna så visst är det mysigt där.

Ao Nang är ju mycket livligare, men där tar man oftast en longtailbåt till en ny strand/ö varje dag.
Vi tyckte vår kombination med en vecka på varje ställe var perfekt.

Hoppas ni får en skön semster.
Svara med citat

Gammal 2012-02-15, 13:02

Lucaselin

Nykomling
Lucaselin är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av KLvsKL Visa inlägg

Hej!

Planerar att åka till någon av dessa platser inom ca 3 veckor.

Min fundering är vilken plats vi bör välja, tar tacksamt emot tips!

Kommer vara borta 2 veckor.
Vi är ute efter lugn och ro, gärna lite "öde" stränder i närheten, god mat, lite snorkling. Med andra ord ingen partyort eller knökfulla stränder med stora hotellkomplex.
Samtidigt vill vi att möjligheten till utflykter m båt osv. ska finnas om rastlösheten blir stor.

Hur är det i Khao Lak, är det helt "återställt" efter tsunamin?
Om man tänker i resvägar så är det väl både enklare och snabbare att ta sig till Khao Lak...

Vad har ni för tips?

Tack på förhand!
har varit på bådea platserna och jag tycker att Khao Lak är bäst. Servicen var bättre även priserna när man ska gå ut och äta. Stranden i Khao Lak är lugn och inte alls mycket folk, vi bodde på seaview på nang thong breach.
Vi tänkte åka tillbaka till Khao Lak en 3 gång :-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8