ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-18, 14:24

Siickness

Nykomling
Siickness är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Talking hjälp, lite tips?!
Hej allihopa!

Mitt namn är Jasmina, jag och min pojkvän ska äntligen åka på en resa själva för första gången och det blir Thailand, Krabi och därifrån till Koh Lipe i mars 2012 åker vi. Självklart är man nervös och vill att allting ska gå bra som möjligt.

Jag undra mest hur är det med hotell? Vart kan man hitta ett billigt hotell? Har ni tips om vad man borde tänka på och är det billigare under mars månad?

Och slutligen vet ni någon bra sista minuten resa eller en bra flygbolag som man får helt ok pris?

Vore så himla tacksam för alla tips och svar ni kan ge mig.

Ps: Hoppas ni får en trevlig resa under detta år!
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 20:26

Gäst

Standard
gå in på sawadee.com

Citat:
Ursprungligen postat av Siickness Visa inlägg

Hej allihopa!

Mitt namn är Jasmina, jag och min pojkvän ska äntligen åka på en resa själva för första gången och det blir Thailand, Krabi och därifrån till Koh Lipe i mars 2012 åker vi. Självklart är man nervös och vill att allting ska gå bra som möjligt.

Jag undra mest hur är det med hotell? Vart kan man hitta ett billigt hotell? Har ni tips om vad man borde tänka på och är det billigare under mars månad?

Och slutligen vet ni någon bra sista minuten resa eller en bra flygbolag som man får helt ok pris?

Vore så himla tacksam för alla tips och svar ni kan ge mig.

Ps: Hoppas ni får en trevlig resa under detta år!
Svara med citat

Gammal 2012-01-21, 15:10

Gäst

Standard
Thailand i mars är högsässong, alltså lite dyrare. Hotell finns det i överflöd, mitt råd är, boka 1-2 nätter och kolla runt.
Svara med citat

Gammal 2012-01-22, 13:05

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard Mars högsäsong?
Nej, skulle inte säga att mars är superhögsäsong. Det är inga problem att hitta boende utan att boka.

Speciellt inte i år då det verkar vara färre turister än vanligt i Thailand.

Gammal 2012-01-26, 15:57

Siickness

Nykomling
Siickness är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard
Tack så mycket för tipsen, vi har köpt flygbiljetterna nu och åker 10 mars. Men hur brukar ni göra när ni kommer till ett hotell? Försöker ni få ner priset när de ger er ett eller hur funkar det bäst?
Svara med citat

Gammal 2012-01-30, 15:07

Jesla

Medlem
Jesla är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Jag brukar gå runt mellan olika gusthouse och fråga vad det kostar. Då får man ju dessutom se hur det ser ut på plats. Sen jämför jag priserna och vad jag får på varje ställe och fattar beslutet därefter. Ska jag stanna en kort tid tar jag hellre ett billigt lite sämre boende, men ska jag stanna några dagar kan jag betala lite mer för ett schysst boende.
Ofta är det redan "fixed price", men bokar du för flera dagar kan man ibland så billigare. Typ en natt 1000 bath, tre nätter för 800 bath styck. =)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8