ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-18, 13:43

Gäst

Smile Möjligt att handla Mobilt internet Flatrate i Bangkok?
Hej.. Vi åker till Bangkok om några veckor. tänkte då ta med mig vår Ipad för att kunna surfa och boka hotell och annat under resan. Behöver då ett MicroSIM kort och tillfälligt abonnemang för att kunna surfa mobilt. Ringa behöver jag inte men som sagt surfa. Finns det kontantkort att handla med internet surf tex? Var gör man det lämpligast i såfall?

Vi var i tyskland i somras men där gick det inte att få MicroSIM som kontantkort/mobilsurf. Det fanns vara vanliga abonnemang att tillgå.

//Paddan
Svara med citat

Gammal 2012-01-19, 11:21

Gäst

Smile Internet Thailand
Du kan köpa ett kort som du betalar 1000 bath per/månad för och då får du 800 bath att surfa för (3GB) och 200 bath att ringa för min kompis har detta och är väldigt nöjd!
Heter Happy Internet SIM (::āšā¸Žā¸›ā¸›ā¸ĩāš‰ ā¸Ŗā¸°ā¸šā¸šāš‚ā¸—ā¸Ŗā¸¨ā¸ąā¸žā¸—āšŒāšā¸šā¸šāš€ā¸ •ā¸´ā¸Ąāš€ā¸‡ā¸´ā¸™ā¸ˆā¸˛ā¸ā¸”ā¸ĩāšā¸—ā¸„::)
Lycka till//LJN
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 13:04

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard Microsim
Det är ungefär samma SIM som vi använder i våra Thailand-paket. Dock finns det inte 3G i Thailand, utan det är GPRS som gäller.

De enda 3G som finns i Thailand är mindre testnät, och det nätet fungerar oftast inte med svenska telefoner ändå.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8