ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-15, 20:49

Gäst

Standard Vart ska man som ett par bo i Krabiområde?
Hej
Vi är ett par i 30-års åldern som åker till Krabiområdet början av februari och ska vara där i 14 dagar. Problemet är att vi har otroligt svårt att bestämma vart vi ska åka och bo. Vi funderar på att spendera ett par dagar i Ao Nang och ett par på Kho Lanta.

Vi har tidigare varit på Kho Mook och Phi Phi.

Är det någon som har några tipps på andra platser som vi bör besöka eller några bra hotell?
Vi har en budget på cirka 700-1100kr per hotellnatt.

Jätte tacksam för svar och tipps!
Svara med citat

Gammal 2012-01-15, 21:57

Gäst

Standard
Med den budgeten hamnar ni i det närmaste på ett slott. Jag skulle rekommendera er att ta er till Phuket, där har ni allt vad ni vill och lite till, själv är jag barnsligt förtjust i Patong, trots att många fnyser på näsan, men sen tycker dom om det ändå, visar det sig många gånger, typ "aldrig till Patong", sen när man snackar med dem känner de till många hotell, restauranger och shoppingställen, sen kryper det farm att " vi bodde där tillfälligt."
Svara med citat

Gammal 2012-01-27, 19:00

Gäst

Standard
I valet mellan Ao Nang och Koh lanta skulle jag utan tvekan välja det senare. Kanske inte välja klong Dao (den nordligaste stranden närmast Ban Saladan) som är väldigt långgrund utan hellre Long Beach eller Klong Nin längre söderut. Men som alltid - boka inget utan ha sett på det. Det finns stränder där stranden ser helt ljuvlig ut - bilden tagen vid högvatten, vid lågvatten går det inte att ta sig ut i vattnet.
Svara med citat

Gammal 2012-01-30, 14:53

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard Ao Nang
Personligen gillar jag Ao Nang bättre än Lanta. Iallafall om det är sol o bad som står på agendan. Finns jättemånga mysiga små öar utanför Ao Nang. Själva stranden i Ao Nang är dock inget speciellt.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8