|

2012-01-12, 10:51
|
Reg.datum: apr 2010
Rykte: 3
|
Jag vill först och främst börja med att säga att jag ingalunda är någon expert på detta ämne men faktum kvarstår att man som farang inte kan äga mark i landet. Flyttar man dit och gifter sig med en thailändsk medborgare kan denne stå som ägare och gissningsvis kan man även i Thailand upprätta någon sorts äktenskapsförord.
Om du inte gifter dig med en "local" så får du i princip lita på att den du hyr tomten av inte är oärlig för trots att du kanske bygger/köper huset som står på marken för flera hundratusentals kronor och ibland upp till flermiljonbelopp så äger du i princip ingenting.
Thailand är ett land med en historia om att byta ledning under minst sagt odemokratiska metoder och statskupper är snarare vardagsmat än ovanligt. Vem vet vad nästa eller nästnästa ledare tycker om att västerlänningar bygger massa hus hejvilt? Givetvis kommer denna att förstå att turismen är vital för landet, vilket den är, men man kan aldrig vara säker.
Till Richard: Nu är visserligen inte utbildning allt (och jag säger inte att du inte är utbildad för det vet jag ingenting om - men du får det att framstå på detta vis) men personligen hade jag haft lite svårt att lita på någon som är 27 år gammal och påstår att de varit säljare sen de var 13 år gammal. Men det är ju jag, alla är vi olika! Du är säkert en hyvens kille!
Jag antar att business är lite slow eftersom ni väljer att posta inlägg av typen ovan och det beklagar jag. Driver ni ett ärligt företag och sköter era åtaganden så önskar jag er all lycka och framgång med era affärer!
|
|