ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-12, 09:31

Morfar

Nykomling
Morfar är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Exclamation Sanningen MÅSTE fram
Denna post är raderad
Senast redigerad av Morfar den 2012-01-20 klockan 10:03. Anledning: Felskrvning
Svara med citat

Gammal 2012-01-12, 10:51

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Jag vill först och främst börja med att säga att jag ingalunda är någon expert på detta ämne men faktum kvarstår att man som farang inte kan äga mark i landet. Flyttar man dit och gifter sig med en thailändsk medborgare kan denne stå som ägare och gissningsvis kan man även i Thailand upprätta någon sorts äktenskapsförord.

Om du inte gifter dig med en "local" så får du i princip lita på att den du hyr tomten av inte är oärlig för trots att du kanske bygger/köper huset som står på marken för flera hundratusentals kronor och ibland upp till flermiljonbelopp så äger du i princip ingenting.

Thailand är ett land med en historia om att byta ledning under minst sagt odemokratiska metoder och statskupper är snarare vardagsmat än ovanligt. Vem vet vad nästa eller nästnästa ledare tycker om att västerlänningar bygger massa hus hejvilt? Givetvis kommer denna att förstå att turismen är vital för landet, vilket den är, men man kan aldrig vara säker.

Till Richard: Nu är visserligen inte utbildning allt (och jag säger inte att du inte är utbildad för det vet jag ingenting om - men du får det att framstå på detta vis) men personligen hade jag haft lite svårt att lita på någon som är 27 år gammal och påstår att de varit säljare sen de var 13 år gammal. Men det är ju jag, alla är vi olika! Du är säkert en hyvens kille!

Jag antar att business är lite slow eftersom ni väljer att posta inlägg av typen ovan och det beklagar jag. Driver ni ett ärligt företag och sköter era åtaganden så önskar jag er all lycka och framgång med era affärer!
Svara med citat

Gammal 2012-01-13, 11:26

Morfar

Nykomling

Standard
Denna post är raderad
Senast redigerad av Morfar den 2012-01-20 klockan 10:04. Anledning: Felskrivning
Svara med citat

Gammal 2012-01-14, 15:24

Gäst

Standard Äga inte äga?
Ursäkta mig om jag fattar lite trögt!!!
Jag vill skilja på fastigheten och huset. Om jag förstår det hela rätt kan jag ha ett företag som kan äga fastigheten, men jag kan inte äga huset? Om jag inte kan äga huset, vem äger det då?

Med vänlig hälsning

Lotta
Svara med citat

Gammal 2012-01-14, 21:40

Morfar

Nykomling

Standard
Denna post är raderad
Senast redigerad av Morfar den 2012-01-20 klockan 10:03. Anledning: Felskrvning
Svara med citat

Gammal 2012-01-14, 21:54

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Eller så gör man det lätt för sig och köper hus i något av de lika trevliga grannländerna. Singapore och Malaysia har mycket att erbjuda, men även Vietnam, Kambodja, Filippinerna och till viss del Indonesien börjar bli populära. Mitt tips är att inte "investera" era pengar i just Thailand.

Vill man tvunget till Thailand så är ju inte precis husen jättedyra att hyra heller och man är mycket mer flexibel på detta vis.
Svara med citat

Gammal 2012-01-15, 09:43

Gäst

Standard Äga
Hej igen!
Åter till min fråga - vem äger huset? Du skriver att 51% av marken ägs av anställd på advokatbyrån, vad händer om den personen drar sig ur? är oärlig? avlider? Spontant tycker jag nog att det är bra att media höjer ett varnande finger, det är nog väldigt lätt att råka illa ut ekonomiskt. Men som du skrev Barney, varför inte hyra.

Ha en trevlig söndag!

Mvh

Lotta
Svara med citat

Gammal 2012-01-15, 21:39

Gäst

Standard
Ar det flera som skriver fran Thailand under samma nick "morfar" ? Forsta inlagget ar perfekt grammatiskt, de ovriga ar obegripliga och fulla av stavfel etc.

Ett tips till den 27-arige saljaren....om du vill skapa fortroende hos framtida kunder sa ar det bra om du korrekturlaser inlaggen forst. Kanske kan vara lage snart ocksa att sluta rakna in dina tonaringseskapader som arbetserfarenhet. Det ger ett valdigt oprofessionellt och desperat intryck.
Svara med citat

Gammal 2012-01-15, 22:00

Gäst

Standard
Att kunna stava och skriva korrekt ger ett proffsigt intryck.
Har man svårigheter med det ger man ett mycket dåligt intryck hos sina eventuella kunder som fortfarande låter sig luras, ingen person jag skulle lita på!
F.Ö kommer man inte ifrån den Thailändska lagen,hur man än skriver dokumenten!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8