ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-11, 22:56

Gäst

Standard Tax-free i Quatar
Hej!
Ska till Thailand nu i slutet av januari. Vi flyger med Quatar och mellanlandar i Doha. Jag har hört om man köper sprit i taxfreen där så tar dom det innan man kliver på planet även fast påsen är sluten. Så min fråga är kan man köpa sprit på arlanda och ta med sig hela vägen? Någon som vet?

Maria
Svara med citat

Gammal 2012-01-12, 07:14

Gäst

Exclamation ehh
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!
Ska till Thailand nu i slutet av januari. Vi flyger med Quatar och mellanlandar i Doha. Jag har hört om man köper sprit i taxfreen där så tar dom det innan man kliver på planet även fast påsen är sluten. Så min fråga är kan man köpa sprit på arlanda och ta med sig hela vägen? Någon som vet?

Maria
QATAR heter det!
Svara med citat

Gammal 2012-01-12, 07:21

Gäst

Exclamation QATAR heter det
ja du kan handla sprit på Arlanda om du ska utanför Europa, och Tajland ligger ju utanför Europa så då får du köpa lite sprit med dig, en liter är måttet! ta"t lugn bara för spriiiit ger bivärkningar så som muntorrhet och acne och en o annan ofrivillig graviditet om det vill sig riktigt illa.
Svara med citat

Gammal 2012-01-27, 08:44

Gäst

Standard
Ett mindre jönsigt svar är att tax free är helt okay. De tillome uppmuntrar till det, du får ha med dig OBEGRÄNSAT med taxfree som handbagage enligt deras regler iaf, men man får väl tänka rimligt ändå. Köpte en Jaeger på arlanda o de var ingen som anmärkte på det när jag landade i doha. Inte den lyxigaste flygplatsen jag varit på men banne mig kanske den generösaste. Gratis (dåligt) wifi och gratis viloavdelning med vakt till exempel.
Svara med citat

Gammal 2012-01-30, 15:05

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard Qatar
Kan tilläggas att Qatars flygplats är riktigt usel. Tveksamt ens om jag sett någon taxfree butik alls där. Skavstas flygplats är bra i jämförelse med Qatar.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8