ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-10, 19:47

Linda83

Standard Air China resp Aerosvit Airlines
Hej!

Någon som kan svara på hur planen från Stockholm- Bangkok är om man reser med Air China och även planet mellan Bangkok- Stockholm med Aerosvit Airlines, säten, tv, ma mmt?

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2012-01-10, 23:01

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Du hittar en hel del i denna tråd:
http://www.reseforum.se/forum/tyck-t...ser-betyg.html
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 09:53

Gäst

Standard Flyg med Air China och Aerosvit till Bangkok
Jag och min man åkte förra vintern till Bangkok med de bolag du beskrev. Skulle inte göra det igen. Långa väntetider på Pekings flygplats som är en av de värsta flygplatser jag varit på - iskallt (personalen går runt med dunjackor inomhus och dricker varmt te), i princip bara kinesiska souvenir-shopper och knappt några matställen.

Vi hade inte heller egen tv på någon av sträckorna och maten var vidrig (utan överdrift, jag brukar annars tycka att flygplansmaten är okej men denna var verkligen inte ätbar).

Så om du bara är ute efter en så billig resa som möjligt och är beredd på att själva resan kommer vara obekväm så är det ingen fara. Vi kände dock att det hade varit klart värt med de där extra tusenlapparna för att slippa eländet. I år åkte vi med British Airways vilket ju var en helt annan femma. Kan rekommendera att åka med dem. Med BA åkte vi sträckan Arlanda - Heatrow - Bangkok. Smidigt, bra service, okej mat och bra tv.

Hoppas mitt svar kan vara till någon hjälp och ha en underbar resa!

Mvh,
Ulrika
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 13:51

tommiehansen

Nykomling
tommiehansen är inte uppkopplad
tommiehansens avatar

Reg.datum: jun 2011

Rykte: 0

Exclamation
För er egna skull -- undvik Aerosvit om du inte önskar få inställt flyg och en hel hög problem. Visst kan du få en billigare resa med Aerosvit, men det lönar sig *VERKLIGEN INTE*. På Jade Travel exkluderar vi alla resultat från opålitliga flygbolag. Lite dumt att inte t.ex. flygresor.se inte gör det för det drabbar rätt många resenärer.
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8