ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-01, 20:44

SandraLx

Nykomling
SandraLx är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard Buss/tåg från Bangkok till Laos?
Hej!

Vet någon på ett ungefär vad det kostar att åka buss eller tåg från Bangkok till Laos? Går det att fixa på flygplatsen i Bangkok eller måste man ta sig "in till stan"? Jag har varit i Bangkok men ej i Laos. Om det är någon som har varit där nyligen, svara gärna!

Har letat som en galning, men hittar ingen tråd som ger mig ett tydligt (eller framförallt NYTT och aktuellt) svar.

Mvh Sandra
Svara med citat

Gammal 2012-01-02, 12:29

Barthel

Nykomling
Barthel är inte uppkopplad

Standard Resa med buss
Jo du måste nog åka till Centralbusstationen i Bangkok. Ta en taxi.
Där avgår bussar till alla hörn i thailand. Där köper du biljett på den typ av buss du vill åka. Dels finns det VIP-bussar med hög komfort eller också enklare o billigare.
Jag har inte åkt direkt till Laos. Miin resa gick från Bangkok till Nong Khai via Udonthani. Hyfsad bra buss kostade knappt 400 bath. Bussen från Udon till Nong Khai kostade ca 200 bath. Det finns inte så många gränsstationer där du kan komma in i Laos. Nong Khai är en av dem och där måste du lösa ett visum om du inte har något innan.
Hoppas jag har rätt för detta är ett år sedan nu.
hälsar Barthel
Svara med citat

Gammal 2012-01-02, 18:28

SandraLx

Nykomling
SandraLx är inte uppkopplad

Standard
Okej, vad bra! Tack för hjälpen!
Vi har inte fixat visum, vi ska till Indien innan så har bara löst det visumet i förväg. Laos och Kambodja tar vi vid gränsen
Svara med citat

Gammal 2012-01-22, 17:34

Gäst

Smile tubing
Citat:
Ursprungligen postat av SandraLx Visa inlägg

Hej!

Vet någon på ett ungefär vad det kostar att åka buss eller tåg från Bangkok till Laos? Går det att fixa på flygplatsen i Bangkok eller måste man ta sig "in till stan"? Jag har varit i Bangkok men ej i Laos. Om det är någon som har varit där nyligen, svara gärna!

Har letat som en galning, men hittar ingen tråd som ger mig ett tydligt (eller framförallt NYTT och aktuellt) svar.

Mvh Sandra
jag o min kompis ska till laos den 15 feb på lite tubing o har letat efter exakt samma svar o inte hittat det någonstans, hittade bara ett svar från förra feb att klass 2 kostade 500 bath...när ska du dit?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8