ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-27, 12:44

Gäst

Standard Ducural
Hej
Tycker ni det är nödvändigt att ta ducural när man åker till Thailand??
Svara med citat

Gammal 2011-12-27, 13:37

Doran06

Medlem
Doran06 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Rykte: 0

Standard
Nej, spara dom pengarna till något roligare och använd handsprit ofta istället.
Svara med citat

Gammal 2011-12-27, 14:43

Gäst

Standard
Bara det att handsprit är absolut inte gott att dricka, så jag föredrar Ducoral, och så kan det hjälpa mot turistmagesjuka i många fall.
Svara med citat

Gammal 2011-12-29, 12:48

Gäst

Standard
Jag åkte ner förra åre till thailand helt själv i en vecka. Hade då inte vaccinerat mig eller tagit ducoral.
Kom hem utan några som helst sjukdomar.
Eftersom jag åkte själv gick jag endast en gång till en restaurang (om man inte räknar med mcdonalds och burger king en gång var) så jag åt endast vid gatustånden. Och det var gott, billigt och helt ok! Det såg inte så fräscht ut men jag var noga med att sprita mig innan och efter. Spritade mig väldigt ofta! Det kan ha hjälpt mig mycket!

Man får vara noga med att man inte ska dricka vatten från kran. Se till att de kommer med oöppnade vattenflaskor till bordet på restaurangerna.

Denna gång åker jag själv igen men nu har jag vaccinerat mig med twinrix men inte ducoral. däremot en hel flaska alkogel i resväskan!
Svara med citat

Gammal 2011-12-29, 12:50

Gäst

Wink nej
Vi har rest till Thailand 5 år i rad med små barn och aldrig tagit magsjukemedicin - och vi har hållt oss friska i magen. Lite råd
* Ät där thailändare äter
*ät sådant som thailändare kan laga, alltså inte europeisk mat
*gå till resturanger med hyfsat mycket folk så att det är omsättning på maten

Handsprit använder vi och barnen om man nyttjat någon toalett på resturang el liknande som inte alltid känns helt fräsch
Svara med citat

Gammal 2012-01-02, 17:22

christina

Globetrotter
christina är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard Docural
Vi har aldrig tagit detta våra bekanta tog ett år det var endast dom som blev sjuka

Gammal 2012-01-02, 18:29

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av christina Visa inlägg

Vi har aldrig tagit detta våra bekanta tog ett år det var endast dom som blev sjuka
Vi var två medelålders par som åkte till Thailand, vi beslöt att ta Ducoral utom en av männen som sa, sån skit hjälper inte. Efter fyra dagar blev han jäkligt dålig i magen, vi andra tre märkte ingenting, när han legat i flera dagar med magknip, diarré och spyor, gned han fram, att man ska vara så jävla dum att man sparar dom kronorna för att inte ta Ducoral. Om det sen var Ducoral som hjälpte oss andra går ju aldrig att bevisa, men vi tar den kostnaden istället för att eventuellt ågra sig bittert.
Svara med citat

Gammal 2012-01-02, 19:19

Gäst

Standard
Skulle inte ta Ducoral när man ska till Thailand. Vi har varit där 5 gånger och aldrig varit magsjuka.
En god handhygien kommer man långt med.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8