Citat:
Ursprungligen postat av literoligt
Tjena!
Jag planerar att åka på en långsemester ensam(ca 4 veckor) och har funderat på Thailand eller Grekland. Jag har varit i Grekland många gånger förut men aldrig Thailand, dock är jag enormt nyfiken att dra dit! Undrar nu om någon som har erfarenhet om Thailand (gärna som ensam-resenär) vill dela med sig av lite tips och råd?
Tacksam för svar!
|
Jag kan inte annat än att hålla med Therese inlägg.
2010 åkte jag själv till Thailand och var två månader. Det kan inte finnas nån annanstans i världen det är så lätt att åka och resa runt ensam.
Jag hade bara 30 dagars turistvisa, så jag var tvungen att lämna landet två ggr. Första rundan blev till Burma och andra till Malaysia (burma är väl inget jag rekomenderar)
Att resa ensam kan ju verka lite surt...men det är helt klart bästa resan jag gjort. Man går dit man vill och åker dit man vill. Och vart man än kommer finns det folk som är hjälpsamma.
Ända gången jag var lite osäker lr nervös, var väl innan jag kom iväg från Sverige:=) men sen rullade allt bara på.
Är det nåt speciellt du undrar över så bara fråga, så svarar jag så gott jag kan.
Hoppas du får en lika bra resa som jag fick

Lycka till
Ludde