ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-25, 23:21

Gäst

Standard koh Lipe
Vi är en familj med 2 barn, 4 och 7 år gamla som kommer att vara i Thailand i lite över 3 veckor nu i januari och har fått tips om Koh Lipe...någon som kan rekommendera ngt trevligt hotell som passar för en barnfamilj, gärna nära stranden...
Svara med citat

Gammal 2011-12-26, 11:06

Gäst

Smile Koh Lipe
jag bodde på Varin resort när jag var där senast,jättebra service, rena och frascha bungalows och fin strand och vettiga priser.
Svara med citat

Gammal 2011-12-26, 23:12

Gäst

Standard
Bundahaya resort fina rena bungalows på stranden Bästa ön än så länge ska testa Koh chang i feb !
Svara med citat

Gammal 2011-12-27, 08:40

seniorbackpackers

Medlem
seniorbackpackers är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard
Håller med, Koh Lipe och Bundahaya är toppen! Vi var där i en vecka och jag hade inte skor på fötterna en enda gång.... Stränderna är fantastiska med sand som vetemjöl och på kvällarna de mysiga resturangerna. Vi var på Koh Chang nu i Nov- Dec -2011 och det var ok, men inte ett ställe jag skulle vilja lovorda direkt... Kändes lite som en turistort i Turkiet eller liknande. Det fanns till och med ett "Little Pattaya" Vi stannade en knapp vecka innan vi reste vidare till Koh Mak. Där är det helt annorlunda och ett helt annat tempo. Kändes som att komma 30-40 år tillbaks i tiden. Vi bodde på Baan Koh Mak Resort som var ett mysigt familjärt ställe med en fantastisk bbq på kvällarna. Det enda negativa jag kan komma på med ön är strandflugorna som bet oss även om vi låg i solsängar. Men jag kan rekomendera att ta en avstickare dit i några dagar för att få lite omväxling från alla strand försäljare o dyl på Koh Chang.
Svara med citat

Gammal 2012-01-16, 16:36

Masse33

Nykomling
Masse33 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Rykte: 0

Standard
Ta reda på först och främst vilken strand ni vill bo på som passar er

kolla denna sajt som är den bästa svenska guiden för Koh Lipe
http://www.kohlipe.nu

själv har jag bott på mountain resort på karma beach och idyllic på sunrise beach
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8