ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-18, 15:56

Lovisa

Standard Sökes: Tips på mysig strand för gravid sistaminuten-resenär
Hej
Jag och min man ska till Thailand för första gången. Vi tänkte köpa en sista minuten i januari. De flesta verkar gå till Phuket. Vi ska vara borta två veckor, men vill helst inte ha en allt för lång resa till slutdestinationen, men 2-4 timmar går bra.

Vi gillar: fina stränder, sandbotten, mysiga smårestauranger, god lokal mat, fruktjuicer, hängmattor och lugn och ro. Just på denna semestern har vi inga tankar på att utforska utan vill bara landa i ett litet paradis ett par veckor så här mitt i vintern. Alltid ett plus med lite shopping, men det kanske man kan klämma in i samband med ankomst eller hemresa.

Vi ogillar: Stora turistkomplex, steniga stränder, starka strömmar och nattliv (just nu iallafall).

Apropå boende:
Vad kostar det typ per natt om man vill ha hyfsat skön säng, fläkt eller luftkonditionering (räcker fläkt eller svettas man om nätterna då?), mysig feeling och strandnära? Behöver inte ha pool eller andra lyxgrejer. Kom gärna med tips på boenden som ni gillat på de stränder ni tror kan passa! Ska man boka hemifrån eller satsa på att pruta till sig ett bra pris på plats?

Är väldigt tacksam för all input som kan hjälpa oss på traven!
Svara med citat

Gammal 2011-12-18, 20:47

tomasa

Medlem
tomasa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard hello
Citat:
Ursprungligen postat av Lovisa Visa inlägg

Hej
Jag och min man ska till Thailand för första gången. Vi tänkte köpa en sista minuten i januari. De flesta verkar gå till Phuket. Vi ska vara borta två veckor, men vill helst inte ha en allt för lång resa till slutdestinationen, men 2-4 timmar går bra.

Vi gillar: fina stränder, sandbotten, mysiga smårestauranger, god lokal mat, fruktjuicer, hängmattor och lugn och ro. Just på denna semestern har vi inga tankar på att utforska utan vill bara landa i ett litet paradis ett par veckor så här mitt i vintern. Alltid ett plus med lite shopping, men det kanske man kan klämma in i samband med ankomst eller hemresa.

Vi ogillar: Stora turistkomplex, steniga stränder, starka strömmar och nattliv (just nu iallafall).

Apropå boende:
Vad kostar det typ per natt om man vill ha hyfsat skön säng, fläkt eller luftkonditionering (räcker fläkt eller svettas man om nätterna då?), mysig feeling och strandnära? Behöver inte ha pool eller andra lyxgrejer. Kom gärna med tips på boenden som ni gillat på de stränder ni tror kan passa! Ska man boka hemifrån eller satsa på att pruta till sig ett bra pris på plats?

Är väldigt tacksam för all input som kan hjälpa oss på traven!
åk till phuket o till karon el kamala , där e bra om man vill på nån utflykt över dan till andra stränder , tex freedom beach , superfin , pris på boende e nog bättre om ni fixar själv , vi bodde på kamala beach in , 500 m till stranden , enkelt rum med tv o pool , frukosten inte mycke men man klarar sej bra , personalen bra o trevlig
Svara med citat

Gammal 2011-12-18, 21:03

Anneli_

Nykomling
Anneli_ är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Standard
Khao Lak eller Kamala skulle jag åka till när man vill ha lite lugn och ro och samtidigt ett bra utbud på stränder och matställen.
Svara med citat

Gammal 2011-12-26, 09:08

HasseL

Medlem
HasseL är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard
Jag tror att Nai Yang strax söder om flygplatsen är den av Phukets stränder som bäst motsvarar era önskemål. En lång sandstrand, aldrig några större vågor eller strömmar, fullt med små restauranger efter stranden. Inget direkt nattliv eller större shopping. Enkelt boende direkt vid stranden, dubbelrum med WC, dusch och fläkt 1.500 baht inkl frukost.

Kom hem på julafton efter att ha varit där 3 veckor. Några hängmattor såg jag inte.

Hasse
Svara med citat

Gammal 2012-01-04, 22:59

Gäst

Smile
Tjena!

Jag och flickvännen åkte till Khao Lak den 1/12-2011. Underbart fint, bra väder, trevligt folk och det bästa va att det va lungt och skönt där. Vissa dagar kunde vi nästan vara ensamma på stranden. Stor möjlighet att åka iväg på små resor och utflykter. Jämfört med många andra länder så är Thailand väldigt billigt, en vanlig måltid med dricka kostar ca 80-120 bath (20-30kr). Om man ska äta billigt så kan du komma ner på 40-50 bath och om du ska äta finfint så blir det upp till 500 bath. Riktigt läckert land!

Speedboat till Phi Phi Island, Bamboo Island, Monkey Beach med transfer, mat, dricka och snacks. Snorkelutrustning va inkluderat i pris. kostade ca 2000 bath.

Elefant ridning med bad och matning av elefant kostade 1000bath.

Jag bifogar lite filmer från vår resa, kommentera gärna!

Titta och njut!

Go Pro Hero 960 Elephant 720p - YouTube

Thailand Bamboo Island Go Pro 720p - YouTube

Thailand Boat Trip Go Pro 720 - YouTube
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8