ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-16, 23:10

Gäst

Standard Hemresa och ta med sig alkohol från flygets taxfreekatalog?
Hej!
Jag och min pojkvän reser till Thailand i två veckor den 23 januari för första gången.
Vi fick hem taxfree katalogen och jag är väldigt förvirrad!
Jag hade tänkt köpa med mig alkohol på hemresan (På flyget-Förbeställt), köp 4 betala för 3...
Men får man detta?
Vill inte smuggla eller åka fast liksom.. och vad händer om man tagit med sig för mycket och de kollar en?
Men förstår inte reglerna, jag har alltid innan köpt med mig hem från resor till tex Grekland, Spanien och Turkiet (EU-lämnder).
Vi kommer på vägen hem även mellanlanda i Sharjah.
Tacksam om någon vet vad som gäller =)
Svara med citat

Gammal 2011-12-17, 11:31

Gäst

Standard
Du får endast ha en liter starksprit från land utanför EU
Svara med citat

Gammal 2011-12-18, 11:54

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 6

Standard
Turistinformation Thailand resan - massor av fakta info inför resan thailand radio hyra bil

Här kan man läsa mycket bra om Thailand, bl.a. att man får införa till Sverige en liter vin eller sprit. Trots att vi varit i Thailand många gånger tänkte jag inte på restriktionerna. Jag råkade beställa för mycket, men ändrade mig när jag kom fram till hotellet. Flygvärdinnan på hemvägen tyckte att det går bra att beställa och de levererar gärna, men det är på egen risk man har med för mycket. Vad påföljden blir vet jag inte.
Resebyråerna skickar tax-freee kataloger där det står att man kan köpa 3 för 4 och det är lite förvirrande..
Svara med citat

Gammal 2011-12-18, 13:03

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 6

Standard
Köpa varor på din resa från ett land utanför EU - Tullverket [NS4 version]

Här kommer ytterligare information från Tullverket. Den avviker lite från den andra adressen jag gav tidigare.
Svara med citat

Gammal 2011-12-18, 20:45

Gäst

Standard
tack så mycket för svaren
Håller mig nog till en flaska sprit och 3 liter vin då, så att man inte åker dit
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8