ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-14, 20:23

Rebecca1991

Nykomling
Rebecca1991 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Rykte: 0

Question Bungalow på stranden i Phuket?
Hej thailandlovers!

Jag sitter för tillfället och planerar vår kommande thailandsresa i maj och behöver stor hjälp vad det gäller boendet. Har sökt runt på diverse olika alternativ men hittar inget jag gillar. Jag är ute efter en någorlunda enkel bungalow som ligger belägen mitt på stranden. Är det någon som har bra tips på vart jag ska vända mig eller har ni själva bott på ett bra ställe ni skulle vilja dela med et av? Tacksam för varje litet tips!
Svara med citat

Gammal 2012-01-04, 23:01

Gäst

Smile
Tjena!

Jag och flickvännen åkte till Khao Lak den 1/12-2011. Underbart fint, bra väder, trevligt folk och det bästa va att det va lungt och skönt där. Vissa dagar kunde vi nästan vara ensamma på stranden. Vi bodde i Superior Bungalow hos Fanari Beach & Spa, 8500kr flyg/transfer/hotell. Stor möjlighet att åka iväg på små resor och utflykter. Jämfört med många andra länder så är Thailand väldigt billigt, en vanlig måltid med dricka kostar ca 80-120 bath (20-30kr). Om man ska äta billigt så kan du komma ner på 40-50 bath och om du ska äta finfint så blir det upp till 500 bath. Riktigt läckert land!

Speedboat till Phi Phi Island, Bamboo Island, Monkey Beach med transfer, mat, dricka och snacks. Snorkelutrustning va inkluderat i pris. kostade ca 2000 bath.

Elefant ridning med bad och matning av elefant kostade 1000bath.

Jag bifogar lite filmer från vår resa, kommentera gärna!

Titta och njut!

Go Pro Hero 960 Elephant 720p - YouTube

Thailand Bamboo Island Go Pro 720p - YouTube

Thailand Boat Trip Go Pro 720 - YouTube
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8