ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-07, 11:17

linneasandberg

Nykomling
linneasandberg är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard Phuket, boende, sevärdheter etc
Hej!
Jag har bokat en resa till Phuket i mars 2012 och behöver alla tips jag kan få!

Endast flyg med hotell första natten är bokat och jag behöver tips på var man kan hitta boende för resterande nätter.. Min tanke är att bo så mycket som möjligt ute på öarna (Phi phi och de andra pärlorna) och vill då veta vilka öar som är värt att besöka samt om man då kan boka boende på plats eller om man behöver göra det hemifrån innan avresa.
Min tanke är att lägga ca 300 SEK/pers och natt på boende, kanske lite billigare/dyrare någon dag...
Någon som har tips?

Några speciella sevärdheter, såsom båtturer etc som ni skulle rekommendera?
Min sambo har dykcert så någon sådan utflykt för honom får det ju bli...

Undrar även om någon har erfarenhet av vädret i mars, på resebyrån och andra reseforum verkar det vara helt OK väder i mars men en bekant till mig påstod att det kan regna hela dagar i streck, låter ju inte så kul... Någon som vet?

Tacksam för alla tips och råd jag kan få..
Jag är ny medlem här och inte så "haj" på grejerna men jag hoppas jag ser era svar
Tack
Linnéa
Svara med citat

Gammal 2011-12-07, 21:41

tomasa

Medlem
tomasa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av linneasandberg Visa inlägg

Hej!
Jag har bokat en resa till Phuket i mars 2012 och behöver alla tips jag kan få!

Endast flyg med hotell första natten är bokat och jag behöver tips på var man kan hitta boende för resterande nätter.. Min tanke är att bo så mycket som möjligt ute på öarna (Phi phi och de andra pärlorna) och vill då veta vilka öar som är värt att besöka samt om man då kan boka boende på plats eller om man behöver göra det hemifrån innan avresa.
Min tanke är att lägga ca 300 SEK/pers och natt på boende, kanske lite billigare/dyrare någon dag...
Någon som har tips?

Några speciella sevärdheter, såsom båtturer etc som ni skulle rekommendera?
Min sambo har dykcert så någon sådan utflykt för honom får det ju bli...

Undrar även om någon har erfarenhet av vädret i mars, på resebyrån och andra reseforum verkar det vara helt OK väder i mars men en bekant till mig påstod att det kan regna hela dagar i streck, låter ju inte så kul... Någon som vet?

Tacksam för alla tips och råd jag kan få..
Jag är ny medlem här och inte så "haj" på grejerna men jag hoppas jag ser era svar
Tack
Linnéa
phi phi ska vara bra , ska själv dit 2 nätter , testa patong el karon ,men similian e nog bättre om de gäller dykning , men phuket e bra som utgångsställe
Svara med citat

Gammal 2011-12-09, 19:56

resludd

Nykomling
resludd är inte uppkopplad
resludds avatar

Reg.datum: jul 2011

Standard
Hej
Mars är oftast en bra månad att åka. Det kommer gärna lite eftermiddags/kvälls skurar med världens häftigaste åska, men brukar gå över ganska fort.

Som tomasa skrev, Similan islands för dykning, Phi phi nån natt...och glöm då inte Maya bay som ligger precis bredvid, helt oslagbart.
En tur upp till big buddha, som ska vara världens största buddhastaty och som ligger på toppen av ett berg/kulle är oxå lite häftigt att se...och en grym utsikt.

Vad gäller boende tycker jag inte ni ska boka hemifrån. Ni verkar inte ha så mycket uppstrukturerade planer, så ta allt som det kommer och åk dit ni vill när ni väl är där, det är så lätt att ta sig runt till olika platser. Boende är hur lätt som helst att hitta...överallt, även om taxisnubben från flygplatsen säger att det är fullt. Han vill köra er till dom ställen han får provision ifrån.

Ha det gott så ses vi på Phuket i mars :=)
Ludde
Svara med citat

Gammal 2012-01-04, 23:03

Gäst

Smile
Tjena!

Jag och flickvännen åkte till Khao Lak den 1/12-2011. Underbart fint, bra väder, trevligt folk och det bästa va att det va lungt och skönt där. Vissa dagar kunde vi nästan vara ensamma på stranden. Vi bodde i Superior Bungalow hos Fanari Beach & Spa, 8500kr flyg/transfer/hotell. Stor möjlighet att åka iväg på små resor och utflykter. Jämfört med många andra länder så är Thailand väldigt billigt, en vanlig måltid med dricka kostar ca 80-120 bath (20-30kr). Om man ska äta billigt så kan du komma ner på 40-50 bath och om du ska äta finfint så blir det upp till 500 bath. Riktigt läckert land!

Speedboat till Phi Phi Island, Bamboo Island, Monkey Beach med transfer, mat, dricka och snacks. Snorkelutrustning va inkluderat i pris. kostade ca 2000 bath.

Elefant ridning med bad och matning av elefant kostade 1000bath.

Jag bifogar lite filmer från vår resa, kommentera gärna!

Titta och njut!

Go Pro Hero 960 Elephant 720p - YouTube

Thailand Bamboo Island Go Pro 720p - YouTube

Thailand Boat Trip Go Pro 720 - YouTube
Svara med citat

Gammal 2012-01-14, 20:43

linneasandberg

Nykomling
linneasandberg är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Standard
Tack alla för era svar

tomasa - då tar vi similian island, hoppas det finns fin snorkling även för mig som inte dyker

resludd - tack för dina tips, och vi ses i mars.. Leta efter hon som ser väldigt förvirrad ut haha!

"gäst" - tack för dina filmer, ser jättehärligt ut. Blev sugen på båtturen som du tipsade om.. Bokar man sådant bara från stranden eller..?
Svara med citat

Gammal 2012-01-14, 20:54

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av linneasandberg Visa inlägg

Tack alla för era svar

tomasa - då tar vi similian island, hoppas det finns fin snorkling även för mig som inte dyker

resludd - tack för dina tips, och vi ses i mars.. Leta efter hon som ser väldigt förvirrad ut haha!

"gäst" - tack för dina filmer, ser jättehärligt ut. Blev sugen på båtturen som du tipsade om.. Bokar man sådant bara från stranden eller..?
Tro mig, Similan Islands är så värt, även för de som inte dyker. Ett cyklop och en snorkel kommer man väldigt långt med. det är väldigt vackert där!

båtturer kan man boka i nästan varje gatuhörn. det bästa är att göra det på någon av alla tusen turistbyråer som ligger över allt!

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8