ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-25, 23:10

Mordht

Nykomling
Mordht är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Standard Thailand - Vietnam - Kambdja - Visum?
Jag ska flyga fran Istanbul till Bangkok och sedan ta mig ner soderut for att ta flyget till Vietnam, sen ta buss/tag genom Kambodja till Bangkok for att flyga tillbaka till Istanbul -> Kopenhamn.

Nu undrar jag hur det fungerar med visum till dessa landet.

jag har ToR biljett Istanbul - Bangkok och stannar 31 dagar och max antal dagar utan visum ar 30 dagar, men nar jag aker in o ut ur landet far jag 15-30 dagar (beroende pa fardsatt?) sa om jag bokar flygbiljett till Vietnam nu sa kommer jag garanterat in i Thailand utan problem.

Men far jag komma in i Vietnam med bara en enkelbiljett till Vietnam? Ska ju ta taget ut ur landet och det koper jag i Vietnam. Och far jag taga igenom Kambodja utan nagra visum?

Tack pa forhand.
Svara med citat

Gammal 2011-11-28, 01:22

Gäst

Standard
Vet ej om Vietnam med Kambodja... du MÅSTE! Hmm, det får man på plats vid gränskontroll eller på flygplats. Iaf på gränskontrollen kostar ca 50 SEK:-
Svara med citat

Gammal 2011-11-28, 18:15

Mordht

Nykomling
Mordht är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Standard
Sa lange jag inte blir stoppad pa nagon flygplats for att jag inte har ratt visum eller flygbiljetter sa ar jag nojd. Om jag kan kopa visum pa plats sa ar det ingen fara.

Men jag maste veta om jag maste ha biljett till Vietnam for att fa flyga till Thailand oht eftersom min resa ar mer an 30 dagar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8