ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-25, 19:58

Happyhippo

Nykomling
Happyhippo är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Standard Runt krabi, stortbehov av alla tips!
Jag och min polare sticker till thailand & landar i krabi om en vecka, vi blir borta i 2 veckor.
Vi är 2 grabbar 21-19 år, Jag har tidigare varit på Phuket, då var vi dock en "stor familj" så jag har inget vetande förutom västra Phuket så som Karon, Bang tao etc. Och min polare har varit i Hua Hin & bankrut.
Men vi läser så mycket olika inlägg i forum till forum om t.ex ställen runt krabi, och nu vill vi veta ett bra blandat ställe som passar för oss två, vi är ute efter allt möjligt, men kanske inget knäpptyst ställe för familjer eller ett skitigt, svinigt party ställe utan kanske något där emellan & vi är väldigt tacksamma för ärliga svar, på t.ex hyffsat billiga boende och vad vi bör göra alltså allt ni kan komma med, så vi kan planera en grym resa därifrån och litar alltså på era inlägg!

Här är lite info

Vi landar i Krabi den 5e Dec.
Har inget hotell bokat ännu.
Vi vill ut på sk. äventyr som scuba, bergsklättring , party etc.

/Mvh 2 sköna grabbar i behov av tips då vi icke har någon erfarenhet av detta ställe!
Svara med citat

Gammal 2011-11-27, 22:37

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard Ao Nang
Ao Nang har nog det mesta av det ni söker. Lagom mycket festande, och finns en hel del utflykter till fina stränder och dykställen utanför.

Hotell fixar ni på plats. Ta en taxi direkt från flygplatsen bara. Tar ca 40 min har jag för mig.

Gammal 2011-11-30, 19:12

Masse33

Nykomling
Masse33 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Rykte: 0

Standard
Ta båten till Koh Phi Phi och stanna där 2-3 dagar, en mysig ö om man bor på rätt ställen, rekommenderar long beach

se tidtabeller här

http://www.phiphiportalen.se/baten_t...h_phi_phi.html
Svara med citat

Gammal 2011-12-01, 15:15

Gäst

Standard
Ta er 10 min från Ao Nang med båt tilRailay, där kommer ni få det kul för en stund, Sen vidare till Phi Phi kanske.

Här har du massor att läsa med kort strandinfo om mängder av stränder runt om i Krabi - Krabi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8