ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-12, 13:15

kestin

Nykomling
kestin är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2010

Rykte: 0

Standard Khao Lak eller krabi området?
Hej! Jag och en vän har planerat att resa runt i två veckor, kring Phuket området. Två veckor är inte lång tid och därför vill jag planera resan i förväg innan avresa. Flygstol är redan bokad till januari. Jag skulle vara mycket tacksam om ni gav förslag på vad man bör se eller vilka områden som är bra att stanna vid. Vi är inga partypinglor, men det gör inget om det är lite fart och fläkt också. Jag har aldrig varit i Thailand tidigare och nu skulle jag vilja se det alla andra talat om, alltså hur underbart det är i Thailand.
Senast redigerad av kestin den 2011-11-13 klockan 12:54.
Svara med citat

Gammal 2011-11-12, 15:05

tittin66

Nykomling
tittin66 är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Standard
Hej phi phi island kho lanta krabi phuket är en fin rund tur missa inte long beach på phiphi....jätteskönt inga bilar o tuk tukar
Svara med citat

Gammal 2011-11-12, 19:35

Gäst

Standard
Kho Lanta ska ni helt klart avstå från, har man bara 2 veckor på sig ska man definitivt inte offra en minut i Thailands sovrum, tråkigare och slöare ö finns bara inte.
Svara med citat

Gammal 2011-11-12, 20:15

kestin

Nykomling
kestin är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2010

Standard
Jag har spanat runt ytterligare på nätet och i guideböcker och har funderat kring två alternativ. 1:a alternativet; Vara några dagar i Phuket, kamala eller karonbeach. Göra dagsutflykter till Phi Phi Island och ev. till Phang Nga viken, ta det lugnt några dagar i Khao Lak och ta båtturer till Similan Islands. Sen återigen till Phuket området. 2:a alternativet; vara några dagar i Phuket, ta sig sedan vidare till Krabi/Ao Nang och ta dagsutflykt till Phi Phi Island. Har någon erfarenhet av det. Är det svårt att få tag i båttur till Krabi från Phuket? Är det svårt att få tag i bra boende på plats i Thailand i mitten av januari? Eller är det fördel att boka i förväg?
Svara med citat

Gammal 2011-11-20, 23:24

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard
Till Krabi/Ao Nang kan du ta dig med taxi från Phuket. Tar några timmar men kostar inte så mycket.

Vill du till Koh Lanta går det en båt direkt från Phi Phi Island dit.

Mitt förslag:

Åk båt Phuket->Phi-Phi->Lanta. Sen taxi till Ao nang. Sen taxi Ao Nang->Phuket flygplats. Blir som att åka i en "cirkel" utan långa resdagar.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8