ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-09, 10:28

isabelle_gummesson

Nykomling
isabelle_gummesson är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Rykte: 0

Standard Hur länge får vi stanna i Thailand??
Hej!

Jag och min vän ska på backpackresa i januari och ska besöka thailand, filippinerna och malaysia. Vi kommer börja resan med att landa i bangkok och där kommer vi stanna i högst ca 1-2 veckor sedan ska vi flyga till filippinerna och sedan malaysia.

Efter malaysia hade vi tänkt att avsluta resan i thailand igen. Vår fråga är hur länge vi får stanna i Thailand på vår andra inresa i landet. Vi har inte planerat att skaffa visum och vet att man bara får stanna i 30 dagar då, gäller det även under vår andra resa in i thailand, alltså får vi 30 nya dagar?

Kommer ca vara 2-3 månader mellan första resan in i Thailand och vårt andra besök, vet inte om hur långt det går mellan besöken har något med antal dagar man får stanna andra gången man besöker thailand?

Har hört och läst jätteolika om just denna fråga så hoppas någon där ute kan svara på detta.

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2011-11-09, 10:54

Xtender

Globetrotter
Xtender är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till Xtender
Standard
Hej
Om du har hört olika svar så varför inte skicka ett mail till ambassaden och fråga istället för att fråga på ett internetforum där folk har för vana att tro sig veta vad som är sant.
P.s jag menar inte att vara dryg eller så men detta är jätteviktigt att ni har koll på då det kan kosta en del böter om du har vistats "olovligen" i landet och dessa böter betalas på plats innan hemfärd.
/X
Svara med citat

Gammal 2011-11-09, 11:13

isabelle_gummesson

Nykomling

Standard svar
Håller just nu på att försöka ringa ambassaden, ingen som svarat än och har försökt ringa många gånger och mailat men inte fått svar där heller än...

Tänkte mest på att det faktiskt finns många här som har mer reserfarenhet och vet hur det är än vad jag själv har!
Svara med citat

Gammal 2011-11-09, 12:01

MagnusG

Nykomling
MagnusG är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Här har du lite info:
Thailand (Stockholm)
Jag vet inte om reglerna ändrats sedan 2009, men då gällde dessa regler endast om man flög till Thailand. Jag som kom med båt från Malaysia fick bittert erfara att jag endast fick 14 eller 15 dagar och denna regel gällde även om jag kommit via landsvägen, (bil, buss, mc, gående).
Svara med citat

Gammal 2011-11-09, 12:01

Gäst

Standard
Du får 30 nya dagar när du kommer till Thailand luftvägen.
Svara med citat

Gammal 2011-11-09, 15:59

isabelle_gummesson

Nykomling

Standard Svar
Tack för alla svar!
Det stämde! Fick äntligen svar från ambassaden idag också och som ni säger får vi 30 nya dagar om vi flyger till Thailand.

Mvh
Isabelle
Svara med citat

Gammal 2011-11-15, 22:37

cyberdog

Nykomling
cyberdog är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Standard
Satt faktiskt och funderade på den frågan själv oxå. Jag ska nämligen i början av januari fara för första gången till Thailand och resa runt i Asien i 3 månader.

Hade tänkt börja någonstans i Thailand för att sedan resa runt i övriga asien för att sedan sluta i Thailand igen
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8