ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-04, 21:09

Petra_Ka

Nykomling
Petra_Ka är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard Koh kho khao, finns billigt boende?
Hej!

Vi har planerat att besöka bl.a Koh kho khao under våran resa i vinter. Har förstått att ön är nyligen uppbyggd igen efter tsunamin? Innebär det automatiskt att det endast finns dyra resorter eller finns det även billigare bungalows för backpackers som man ej kan finna på internet?

Om någon vet på rak arm hur man tar sig från Phuket till koh kho khao får ni gärna tala om det annars googlar jag.
Svara med citat

Gammal 2011-11-05, 22:27

Katarina M

Medlem
Katarina M är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
Hejsan!
Förutom de 5 resorter som finns på ön finns även bungalows att hyra: de jag känner till är Hapla Beach Cottage och Pranee Beach Bungalows. Man kan även hyra hus veckovis via paradisvilla.com.
Jag vet inte om det går bussar mellan Phuket och Khao Lak, men annars är det enkelt att ta en taxi från flygplatsen till piren där longtailbåtarna går över till Koh Kho Khao. På ön står det alltid bilar o väntar på att köra till de olika boendena. När ni väl bestämt var ni ska bo kan ni ju också kolla om de har hämtning på flygplatsen.
När ni väl är på ön får ni inte missa den fantastiska stranden Virgin Beach. Ägaren till den enda restaurangen där har i ett par år nu sagt att han ska bygga bungalows och han vill att jag ska göra reklam för dem i Sverige Men det är svårt att göra reklam innan jag vet om de finns ännu! Ska själv dit i början av januari, så då får jag väl se om något hänt ännu Hursomhelst är det en underbar ö om man söker lugn och harmoni! Hoppas du uppskattar atmosfären lika mycket som jag gör
Svara med citat

Gammal 2011-11-06, 11:50

Petra_Ka

Nykomling
Petra_Ka är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard
Tack så mycket för informationen!
Tror vi kommer tycka mycket om ön!

Helst skulle vi stannat någon vecka någon annanstans i närheten innan för att få upp lite färg eftersom vi tänkte åka ut och snorkla en del kring similian och surin och inte vill vara helt sönderbrända. Men vi kommer åka till KKK i Januari ialfl. Längtar!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8