Hejsan!
Förutom de 5 resorter som finns på ön finns även bungalows att hyra: de jag känner till är Hapla Beach Cottage och Pranee Beach Bungalows. Man kan även hyra hus veckovis via paradisvilla.com.
Jag vet inte om det går bussar mellan Phuket och Khao Lak, men annars är det enkelt att ta en taxi från flygplatsen till piren där longtailbåtarna går över till Koh Kho Khao. På ön står det alltid bilar o väntar på att köra till de olika boendena. När ni väl bestämt var ni ska bo kan ni ju också kolla om de har hämtning på flygplatsen.
När ni väl är på ön får ni inte missa den fantastiska stranden Virgin Beach. Ägaren till den enda restaurangen där har i ett par år nu sagt att han ska bygga bungalows och han vill att jag ska göra reklam för dem i Sverige

Men det är svårt att göra reklam innan jag vet om de finns ännu! Ska själv dit i början av januari, så då får jag väl se om något hänt ännu

Hursomhelst är det en underbar ö om man söker lugn och harmoni! Hoppas du uppskattar atmosfären lika mycket som jag gör