ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-03, 14:30

Gäst

Standard Thailand men vart åker vi?
Hej,

Jag är en kille på 21år som tänkte överraska min flickvän med en Thailands resa, ingen av oss har varit där och tänkte att även om precis ALLA åker dit så vill vi båda ändå se det, och vad jag hört ska det passa perfekt att åka i slutet av Februari/Mars då det är tänkt att vi ska åka.

Det är jag som kommer stå för hela resan i princip & jag skulle vilja veta vilket ställe som ni tror passar oss bäst?!

SÖKER:
* Fina stränder
* Lugn & ro
* Är intresserade av båtutflykter. Snorkla, dyka, jetskis, OSV!
* Vill ha en del restauranger & shopping i närheten.
* Kanske finns det något kulturellt i närheten som är ballt och se.
* Finns det någon rolig marknad skulle det vara riktigt kul att gå på.
* Vi är trots allt kring 20 och vill ju självklart någon kväll inte ha jättelångt till något "håll-i-gång" ställe också.

Vi vill som sagt försöka göra några utflykter även om vissa dagar bara blir slappa på stranden så hur mycket behövs i fickpengar? (Räkna ej med flyg+hotell).

För övrigt verkar "Ao Nang" fint, och det är väl det jag tittat på mest även om "Khao Lak" funnits med.

Kom gärna med förslag, tips och allt ni kan. Jättetacksam för seriösa & vettiga svar!

/André
Svara med citat

Gammal 2011-11-03, 16:24

Gäst

Standard
Där är bara en plats som ni ska tänka på och det är Phuket, där har ni allt som ni önskar, lugn och ro, eller häftigt partyliv, massor av restauranger och ett enormt utbud av shopping, därutöver har ni hur många utflykter som helst att välja mellan, kort sagt, ni har allt.
Svara med citat

Gammal 2011-11-03, 17:36

Gäst

Standard första gången
Eller koh Samui,där finns allt man önskar sig på en bra semester.
Svara med citat

Gammal 2011-11-03, 18:31

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Eller koh Samui,där finns allt man önskar sig på en bra semester.
Har varit på Koh Samui, men i jämförelse med Phuket var det absolut ingen höjdare, sen var det dyrt att ta sig dit och ifrån utöver det.
Svara med citat

Gammal 2011-11-07, 15:26

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard Ao Nang
Ao Nang som stad är inte speciellt fin tycker jag. Däremot öarna utanför är mycket vackra och nås enkelt med longtail på dagsutflykter.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8