Är i Mae Phim nu.
Mat:
Äter redig restaurang-mat för 80-300 baht rätten.
Finns inte så mycket portabla mat-stånd, men inga problem att äta billigt.
Phish café: En fräschare restaurang med mat ~100-150 baht och trevlig meny.
Lucky's Bar/Saloon: Mexikanskt om man tröttnar på all thai-mat. Mycket västerlänningar och högre priser. ~250 baht.
One bar: Omfattande meny. Bra thai-mat. Trevlig personal. Men försöker personalen ordna aktiviteter åt dig, kolla priser på annat håll också. Ägaren kan hjälpa till att ordna, men det är klart att mellanhanden ska ha pengar
Tequila Garden: Ett hotell ägt av en svensk. Inte ätit där men goda drinkar och väldigt familjevänlig miljö. Lite "plastigt". Känns som man är på Disney Land.
Lomtalay Chalet: Hotellet har en lunch-restaurang (stängt på kvällen) med bred, billig och god meny. Absolut att rekommendera.
Vill du verkligen äta Thai-mat gissar jag att det är någon av alla restauranger med fisk- och skaldjursbassänger på "display" utanför som gäller. Har själv inte riktigt vågat mig in då jag finner det lite obehagligt.
Restauranger kommer du inte lida nöd på.
Boende:
Finns ett par resorts här och bor själv på
Lomtalay Chalet, vilket jag absolut kan rekommendera. Lugnare läge. Poolen 5 meter ifrån stranden och (relativt) fräscha rum och ytor.
Uteliv:
Inget.
Finns ett par barer, och har hittills funnit tre biljardbord. Men that's it.
Övrigt:
99% av alla turister här är svenskar. Det gäller ju förstås på många ställen i Thailand, men det var en chock att träffa en norrman. Det är verkligen svenskar överallt.
Kommentar:
Jag kan absolut rekommendera stället om du vill "stänga av" i ett par dagar. Men letar du efter något mer skulle jag vara skeptisk
Det var mina 5 cent, hoppas det hjälper