ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-25, 23:22

Rowexor

Medlem
Rowexor är inte uppkopplad
Rowexors avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Standard Mae phim , jag söker info!!
Funderar på att åka ner till thailand och bo i Mar phim 4-7 nätter. Är det någon som varit där och kan berätta lite om det?

Jag är intresserad av:
*tips på restauranger
*priser, mycket billigare än tex phuket?
* skriv gärna ner en liten prislista så vore jag väldigt tacksam. (kläder,mat , ja allt du kan komma på!

Tack på förhand! /M
Svara med citat

Gammal 2011-10-27, 16:01

Rowexor

Medlem
Rowexors avatar

Standard
Finns Det Verkligen Ingen Som Kan Ge Lite Info??
Svara med citat

Gammal 2011-10-27, 19:58

Gäst

Standard
Mae Phim, har aldrig hört talas om den platsen, var ligger den, måste vara en öde ö någonstans.
Svara med citat

Gammal 2011-10-27, 21:18

Rowexor

Medlem
Rowexors avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Mae Phim, har aldrig hört talas om den platsen, var ligger den, måste vara en öde ö någonstans.
Liten fiskeby ca timman från pattaya.Typisk thailänds. Jag sökte personer med info och inte personer som dig...
Svara med citat

Gammal 2011-11-09, 08:44

Gäst

Standard
Hej !

Jag har ett hus i MaePhim.
Det är en liten mysig fiske by, med några områden där nordbor har hus.
Lång fin strand utan försäljare, bara gemytliga ortbor.
Restauranger finns det gott om , både riktiga thailändska, där menuerna bara står på thailändska. Men vilken god mat.
Sedan både Europesik mat och från övriga delen av världen.

Utelivet är väl inte direkt någon höjdare.

Vill du veta mer, så kan du gå in på några sidor:

Hem ( Min sida)
Mae Phim för oss pÃ¥ Thailands östkust ( jätte bra forum om MaePhim)

Hoppas du får en underbar vistelse i "pimman".

Själva åker vi ner den 27:e December och stannar till den 12: Februari.

MVH

Håkan
Svara med citat

Gammal 2011-11-24, 18:00

Rowexor

Medlem
Rowexors avatar

Standard
NÅGON MER SOM VARIT DÄR OCH KAN BERÄTTA OM PRISER , TIPS PÅ RESTAURANGER mm? BEHÖVER VETA ALLT JAG KAN FÅ REDA PÅ SÅ ALLA SVAR ÄR VÄLKOMNA!
Svara med citat

Gammal 2011-12-01, 23:16

Rowexor

Medlem
Rowexors avatar

Standard
Ingen som sitter och håller på något svar jag söker? Skulle vara väldigt tacksam ifall något vänlig människa ville besvara mina frågor... Prisläge mat,dryck,shopping mm..
Svara med citat

Gammal 2011-12-03, 12:48

Gäst

Standard
Om du har Facebook så gå in på sidan: Mae Phim i Thailand.

Länk: HÃ¥kan HÃ¥kansson | Facebook

Där hittar du det mesta...
Svara med citat

Gammal 2011-12-25, 10:45

chrischrischris

Nykomling
chrischrischris är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Standard
Är i Mae Phim nu.

Mat:
Äter redig restaurang-mat för 80-300 baht rätten.
Finns inte så mycket portabla mat-stånd, men inga problem att äta billigt.

Phish café: En fräschare restaurang med mat ~100-150 baht och trevlig meny.

Lucky's Bar/Saloon: Mexikanskt om man tröttnar på all thai-mat. Mycket västerlänningar och högre priser. ~250 baht.

One bar: Omfattande meny. Bra thai-mat. Trevlig personal. Men försöker personalen ordna aktiviteter åt dig, kolla priser på annat håll också. Ägaren kan hjälpa till att ordna, men det är klart att mellanhanden ska ha pengar

Tequila Garden: Ett hotell ägt av en svensk. Inte ätit där men goda drinkar och väldigt familjevänlig miljö. Lite "plastigt". Känns som man är på Disney Land.

Lomtalay Chalet: Hotellet har en lunch-restaurang (stängt på kvällen) med bred, billig och god meny. Absolut att rekommendera.

Vill du verkligen äta Thai-mat gissar jag att det är någon av alla restauranger med fisk- och skaldjursbassänger på "display" utanför som gäller. Har själv inte riktigt vågat mig in då jag finner det lite obehagligt.

Restauranger kommer du inte lida nöd på.

Boende:
Finns ett par resorts här och bor själv på Lomtalay Chalet, vilket jag absolut kan rekommendera. Lugnare läge. Poolen 5 meter ifrån stranden och (relativt) fräscha rum och ytor.

Uteliv:
Inget.
Finns ett par barer, och har hittills funnit tre biljardbord. Men that's it.

Övrigt:
99% av alla turister här är svenskar. Det gäller ju förstås på många ställen i Thailand, men det var en chock att träffa en norrman. Det är verkligen svenskar överallt.

Kommentar:
Jag kan absolut rekommendera stället om du vill "stänga av" i ett par dagar. Men letar du efter något mer skulle jag vara skeptisk

Det var mina 5 cent, hoppas det hjälper
Svara med citat

Gammal 2011-12-26, 14:03

Rowexor

Medlem
Rowexors avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av chrischrischris Visa inlägg

Är i Mae Phim nu.

Mat:
Äter redig restaurang-mat för 80-300 baht rätten.
Finns inte så mycket portabla mat-stånd, men inga problem att äta billigt.

Phish café: En fräschare restaurang med mat ~100-150 baht och trevlig meny.

Lucky's Bar/Saloon: Mexikanskt om man tröttnar på all thai-mat. Mycket västerlänningar och högre priser. ~250 baht.

One bar: Omfattande meny. Bra thai-mat. Trevlig personal. Men försöker personalen ordna aktiviteter åt dig, kolla priser på annat håll också. Ägaren kan hjälpa till att ordna, men det är klart att mellanhanden ska ha pengar

Tequila Garden: Ett hotell ägt av en svensk. Inte ätit där men goda drinkar och väldigt familjevänlig miljö. Lite "plastigt". Känns som man är på Disney Land.

Lomtalay Chalet: Hotellet har en lunch-restaurang (stängt på kvällen) med bred, billig och god meny. Absolut att rekommendera.

Vill du verkligen äta Thai-mat gissar jag att det är någon av alla restauranger med fisk- och skaldjursbassänger på "display" utanför som gäller. Har själv inte riktigt vågat mig in då jag finner det lite obehagligt.

Restauranger kommer du inte lida nöd på.

Boende:
Finns ett par resorts här och bor själv på Lomtalay Chalet, vilket jag absolut kan rekommendera. Lugnare läge. Poolen 5 meter ifrån stranden och (relativt) fräscha rum och ytor.

Uteliv:
Inget.
Finns ett par barer, och har hittills funnit tre biljardbord. Men that's it.

Övrigt:
99% av alla turister här är svenskar. Det gäller ju förstås på många ställen i Thailand, men det var en chock att träffa en norrman. Det är verkligen svenskar överallt.

Kommentar:
Jag kan absolut rekommendera stället om du vill "stänga av" i ett par dagar. Men letar du efter något mer skulle jag vara skeptisk

Det var mina 5 cent, hoppas det hjälper

Tack chrischrischris! Nu kändes det mycket lättare att veta.. mycket bra svar!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8