ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-19, 18:23

tomasa

Medlem
tomasa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard Freedom beach
Hejsan alla , vi ska till phuket den 29 mars 2012, vi har sett att freedom beach stänger i april . e det någon som vet typ när o om man inte kan komma dit alls , vill jättegärna dit , kom gärna med andra tips på fina stränder man kan åka till , gör inget om de e med nån övernattning , hoppas på mååååånnnga svar
Svara med citat

Gammal 2011-11-02, 11:19

resludd

Nykomling
resludd är inte uppkopplad
resludds avatar

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Standard
Hej. Då är vi på Phuket samtidigt , tror vi åker den 23/3....lr nåt. Jag vet inte hurvida Freedom stänger i april, men så fantastisk är inte stranden. Det blir snabbt mycket folk. Jag hade turen att få skjuts med en longtail 1 timma innan dom börjar jobba på morgonen, och fick ett par timmar ensam på stranden och då är det såklart helt fantastiskt. Men som sagt....det fylls snabbt på med folk.
Satsa på Maya bay ist vid Phi phi. Ta en övernattning på Phi phi och sen en båt så tidigt som möjligt på morgonen över till Maya bay så ni är där innan alla speedboats och färjor kommer. Jag har varit på sex sju öar på väg ner till Malaysia som nästan alla har bättre stränder än Freedom... men inget slår Maya bay. Helt klart strändernas strand. Nackdelen där med är ju att det blir mycket folk....sjukt mycke, så va ute i god tid.
Hoppas ni får en kanon resa.
Ludde
Svara med citat

Gammal 2011-11-02, 17:07

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av resludd Visa inlägg

Hej. Då är vi på Phuket samtidigt , tror vi åker den 23/3....lr nåt. Jag vet inte hurvida Freedom stänger i april, men så fantastisk är inte stranden. Det blir snabbt mycket folk. Jag hade turen att få skjuts med en longtail 1 timma innan dom börjar jobba på morgonen, och fick ett par timmar ensam på stranden och då är det såklart helt fantastiskt. Men som sagt....det fylls snabbt på med folk.
Satsa på Maya bay ist vid Phi phi. Ta en övernattning på Phi phi och sen en båt så tidigt som möjligt på morgonen över till Maya bay så ni är där innan alla speedboats och färjor kommer. Jag har varit på sex sju öar på väg ner till Malaysia som nästan alla har bättre stränder än Freedom... men inget slår Maya bay. Helt klart strändernas strand. Nackdelen där med är ju att det blir mycket folk....sjukt mycke, så va ute i god tid.
Ludde
håller med! var på Freedom beach första gången för 17 år sedan! då var det en"paradis"strand men nu efter turistinvation och tsunamin så finns det bättre ställen att åka till i området!
Svara med citat

Gammal 2011-11-03, 20:08

tomasa

Medlem
tomasa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard oki
Citat:
Ursprungligen postat av resludd Visa inlägg

Ludde
kan man sova över maya bay
Svara med citat

Gammal 2011-11-06, 16:23

resludd

Nykomling
resludd är inte uppkopplad
resludds avatar

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Standard
Kan man säkert.....men då får det bli under en palm lr nåt :=) Det får inte byggas nåt på Maya...lr Phi phi leh som ön heter, så det är på Phi phi don man får bo.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8