ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-16, 12:47

Gäst

Talking thailand i feb
Jag och en kompis ska åka jorden runt i början av nästa år. Vi är sugna på att stanna i Thailand i två, tre veckor. Vi landar i Bangkok och tänkte stanna där i några dar. Men vart ska man resa resten av tiden, vi vill ha fin natur med vackra stränder och kanske besöka någon ö. Är det någon som har något bra tips på platser som inte är för turistiga men där det ändå händer lite? Vi vill uppleva Thailand som det är och inte massa stora hotellkedjor. Är det billigast och enklast att resa runt med buss? Är det smidigast att boka sånt där nere?
Svara med citat

Gammal 2011-10-16, 20:42

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard Thailand
Rekommenderar att du tar dig ner till sydvästra Thailand. Från AoNang och söderut finns massor av trevliga småöar och mindre ställen. Bäst är att flyga mellan ställen om det är långt. Det är inte dyrt, men buss går också att åka även om jag personligen inte tycker det är värt de små summor man sparar på att spendera en dag i en buss.

Gammal 2012-01-04, 23:11

Gäst

Smile
Tjena!

Jag och flickvännen åkte till Khao Lak den 1/12-2011. Underbart fint, bra väder, trevligt folk och det bästa va att det va lungt och skönt där. Vissa dagar kunde vi nästan vara ensamma på stranden. Vi bodde i Superior Bungalow hos Fanari Beach & Spa, 8500kr flyg/transfer/hotell. Stor möjlighet att åka iväg på små resor och utflykter. Jämfört med många andra länder så är Thailand väldigt billigt, en vanlig måltid med dricka kostar ca 80-120 bath (20-30kr). Om man ska äta billigt så kan du komma ner på 40-50 bath och om du ska äta finfint så blir det upp till 500 bath. Riktigt läckert land!

Speedboat till Phi Phi Island, Bamboo Island, Monkey Beach med transfer, mat, dricka och snacks. Snorkelutrustning va inkluderat i pris. kostade ca 2000 bath.

Elefant ridning med bad och matning av elefant kostade 1000bath.

Jag bifogar lite filmer från vår resa, kommentera gärna!

Om ni har några frågor så skriv till mig på youtube!

Go Pro Hero 960 Elephant 720p - YouTube

Thailand Bamboo Island Go Pro 720p - YouTube

Thailand Boat Trip Go Pro 720 - YouTube
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8