ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-11, 23:37

C-08

Medlem
C-08 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Smile Fickpengar Asien 1 ½ månad??
Jag och min pojkvän drar till Asien i mitten på december och jag har lite funderingar kring fickpengar. Vi kommer vara i Hong Kong fyra dagar, Malaysia fyra dagar och Thailand (Bangkok och Phuket) i cirka 15 dagar. Boendet samt flyg till och från alla länder (inklusive Sverige) är redan betalt, men frågan är hur mycket man bör ha i fickpengar?

Pengarna kommer framförallt gå till mat och massor med shopping. Klarar man sig på 20 000 kr tro? (utan att behöva leva snålt)

Hoppas på svar! :-)
Svara med citat

Gammal 2011-10-12, 12:38

Laggeman

Globetrotter
Laggeman är inte uppkopplad
Laggemans avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Standard
Jag och frugan är nyss hemkomna från 3v i Malaysia och Bali, igår kom räkningen på dryga 40 papp. Dock ingår glasögon för dryga 10kkr och boendet på Bali för ca 7kkr. Bortsett från det så åt och levde vi gott och jag dök en dag och tjejen hade sin spadag den samma, så bara den dagen gick 1500kr.
Snittat la vi ca 1000kr/dag inkl. mat, dryck, massage (mycket!) o shopping.

Räkna som så här, lägg 150kr om dagen på mat, resten på shopping så vet du hur mycket du kan handla för, sen är det bara o ha koll på kvittona.
Trevlig resa!

Gammal 2011-10-14, 18:53

JuliaS

Medlem
JuliaS är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Smile
Jag ska till Bali senare, undrar hur mycket 7kkr är ungefär hur mkt kostar boendet på Bali, på hostels.com verkar det ändå ganska dyrt?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8