ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-02, 02:43

0tto

Nykomling
0tto är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard Vart är THAILAND som bäst?
Kommer att landa i Bangkok och vara där 3-4 dagar för att senare ta oss ner mot Phuket.

Nu undrar jag vilka är dom bästa platserna att åka till för att uppleva sol, bad och shopping? Är det bäst på Phuket, vilka öar ska man åka till. Ja, dela med er av de bästa tips och upplevelser ni har.

Kommer att vara i Thailand i 30 dagar.

Hade!
Svara med citat

Gammal 2011-10-16, 09:48

Gäst

Standard
Phuket har allt, fest och lugn, men det gäller såklart att hitta rätt vilket en liten del inte gjort som tror Phuket är Karon Paton Kata ....

Ön Racha är poppis, och norr ut itanför Khao Lak har du även Similan som är fint.

Kika Phuket Guide för både utflykter, hotell, shopping och annat.
Svara med citat

Gammal 2011-10-16, 20:50

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard Skippa Phuket
Personligen skulle jag skippa Phuket helt, men smaken är som bekant som baken. Prova Khao Lak, Koh Lanta, Ao Nang och öarna däromkring istället...

Gammal 2011-10-17, 09:13

Gäst

Standard
Att skippa Phuket och istället ta Khao Lak eller Koh Lanta, då har man inte stora krav på semester, de absolut tråkigaste och dötrista ställen.
Svara med citat

Gammal 2011-10-17, 12:21

Katarina M

Medlem
Katarina M är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Att skippa Phuket och istället ta Khao Lak eller Koh Lanta, då har man inte stora krav på semester, de absolut tråkigaste och dötrista ställen.
Såna här inlägg är verkligen onödiga eftersom du utgår ifrån dig själv och inte utifrån frågeställaren. Som tur är så har vi alla olika krav på vad en semester ska innehålla!
Otto - du frågade efter bästa stället i Thailand för sol, bad och shopping. Det kan du hitta i princip överallt. Är ni i Bangkok har ni den bästa shoppingen redan där. Ni ska vara i Thailand i 30 dagar, så frågan är om ni vill ligga still på samma ställe eller åka runt till olika ställen? Snorkla? dyka? kulturellt intresserade? klättring? båtutflykter? jet-skis o dyl eller kajak? bilfritt? cykla? moppe? barliv, eller lugn o ro? stora resorts eller små bungalows på stranden? VAD är ni ute efter? Vet du vilken del av Thailand som ni vill till? Phuket är inte den enda platsen i Thailand.
Surfa runt och kolla även på typiska thailandssidor där du kan få många tips.
Lycka Till!
Svara med citat

Gammal 2011-10-17, 16:35

JuliaS

Medlem
JuliaS är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Smile
Jag ska stanna i Thailand i 2 till 3 veckor i februari, förmodligen landar vi i bangkok, vart ska vi ta vägen om vi är intresserade av sol bad, gärna surfing, jetski och underbar natur med fest på kvällarna>? vi behöver alla tips!!
Svara med citat

Gammal 2011-10-17, 17:16

Gäst

Standard
Alla platser där du slipper träffa politiskt korrekta svennar och hortorskar är fina i Thailand men de platserna börjar bli få
Svara med citat

Gammal 2011-10-29, 13:44

Susanna

Standard Kort sammanfattning av olika ställen
Hej! Jag har varit och rest runt ett flertal gånger i thailand och har ni 30 dagar på er hade jag verkligen rekomenderat att åka runt lite.

Jag är lite småföräldskad i Koh tao som är en liten mysig ö med kanon snorkling och lugn, mysiga restauranger som på kvällarna har filmvisning. koh samui är det lite mer drag i på chaweng stranden om man gillar fest och shopping fin strand men den känns väldigt "charter". Fanns en grym utflykt där, som man får åka linbana i djungeln mellan träden. Läskigt men sjukt kul för den lite mer äventyrliga.

Krabi är bra utgångspunkt att göra utflykter ifrån, då det går många båtutflykter till öarna runt om. Väldigt vacker natur med de höga bergen.

Phi phi island är en riktig party ö men det finns vackra lugna platser även här, härifrån kan man lätt besöka the beach stranden. Vi åkte med på en utflykt där vi fick tälta på den stranden, äta grillat och njuta av en egen alldelles strand då den stängs för allmänheten om kvällarna!

Phuket är ingen favorit hos mig, men det är väldigt bra för shopping i patong, dock mycket prostitution. Kamala på Phuket är fint och väldigt lugnt och familjevänligt.
Även Khao lak är väldigt lugnt och familjevänligt, där kan du göra en underbar utflykt till similian island som är en riktigt litet paradis med bra snorkling.

Så har du lite kort info av min upplevelse av de olika ställena
Svara med citat

Gammal 2011-11-13, 16:43

Lolita_JoHo

Wink Jag älskade det med =)
Citat:
Ursprungligen postat av Thailand_JB Visa inlägg

Personligen skulle jag skippa Phuket helt, men smaken är som bekant som baken. Prova Khao Lak, Koh Lanta, Ao Nang och öarna däromkring istället...

Visst är det helt underbart! Jag håller med dig till fullo. Man kan ta shopping en dag i storstan och sen vill man inte vara kvar där längre. Vi hyrde vespor när vi kom ut till dessa öar och for runt i dem fattiga byarna besökte skolor körde omkring i djungeln hittade vilda apor och gick på den bästa reggaespelningen någonsin =) våran dotter hade det 10 gånger bättre där än i storstan och det var samma för oss. Men vill man supa skallen av sig och sprätta pengar omkring sig så ska man inte åka hit.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8