|
|

2011-09-07, 19:35
|
Reg.datum: aug 2011
Rykte: 0
|
Ok, Thailand...
Hej
Inser att jag nog behöver det bästa tipset angående resa till Thailand, eftersom jag inte vet så mycket alls, visst googlar jag mycket, men jag tycker det är värdefullt att få direkta tips och råd ifrån vana resenärer, som älskar att åka, just till Thailand.
Så, vart åker man? ska man kombinera? Köpa flygstol och sen åka runt..
Ja? om man nu har två veckor, hur gör man?
|
|
|

2011-09-08, 01:33
|
Reg.datum: jul 2008
Rykte: 4
|
Då börjar du med att lusläsa Thailandsforumet. Där har du fått 1000 tips om och om igen! Smart va?
|

2011-09-08, 11:26
|
Reg.datum: jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Alita
Hej
Inser att jag nog behöver det bästa tipset angående resa till Thailand, eftersom jag inte vet så mycket alls, visst googlar jag mycket, men jag tycker det är värdefullt att få direkta tips och råd ifrån vana resenärer, som älskar att åka, just till Thailand.
|
Thailand är ett större land än Sverige, du får nog precisera dig lite.
|
|
|

2011-09-08, 12:34
|
Reg.datum: aug 2008
|
Bra tips till Thailandsresenär!
Citat:
Ursprungligen postat av Alita
Hej
|
Förutom här på reseforum så kan du också gå in på Thailand Forum
Där kan du få råd av både de som åker ofta till Thailand och från svenskar som bor där!
Om du preciserar vad du vill se/göra, vad du vill undvika, hur mycket det får kosta o s v så kan säkert någon dela med sig av förslag till resrutt för en förstagångsresa!
Lycka till!
|
|
|

2011-09-08, 12:37
|
|
Ett direkt tips du kan få av mig om du nu bara har två veckor.
Lägg inte för mycket energi på att åka runt en massa, det blir väldigt många resdagar och väldigt lite semester i sådana fall.
För 2 veckor, åk till Phuket, Krabi och Phi Phi.
Alternativt åker du till Bangkok, Pantong och Koh Samui.
|

2011-09-08, 18:58
|
|
|
Thailand
Som villrådig förstagångsresenär rekommenderas charter med hotell.
Tveksamt om du hinner/kan njuta av tillvaron annars!
Spara det andra till en annan gång ,mycket faller på plats när du är där
och vet vad du själv vill/och orkar med.
Sist var vi där i 5 v. och man orkar inte en bråkdel av vad man tror i hettan!
|
|
|

2011-09-08, 19:03
|
|
|
Ta det bara lungt, besök få platser
Har du bara två veckor på dig ska du inte hatta runt för mycket, det blir bara stressigt. Eftersom du inte skriver när du ska resa är det svårt att ge direkta soltips.
Jag förmodar att du flyger in till Bangkok och då är det en bit till de södra delarna, en natt på buss eller tåg och samma resa tillbaka. Där gick två dagar i ett nafs. Ska du söderut får det nog bli flyg.
Annars finns det fina stränder och platser inte allt för långt från Bangkok och du kanske ska satsa på dem. Vill du ha lite tips och grundläggande info om Thailand och populära resmål kan du gå in på www.feria.se där har jag skrivit några rader. Där kan du även jämföra mellan en mängd hotell.
Trevlig resa
Gunnar
|
|
|

2011-09-09, 11:33
|
|
|
Savadee
För att kunna ge dig nåt bra svar så undrar jag:
1) Hur gammal är du ?
2) Reser du som ensam tjej/kille ?
3) Vilken resvana har du av charter/resa på egen hand ?
4) Vad har du för budget ?
|
|
|

2011-09-11, 10:58
|
|
Heej alla som har svarat
Superroligt att få så mycket tips =D
Det är jag och min man som kommer att åka. Vi har varit på många ställen i europa, men tänkte nu åka lite längre för att få sol och värme när kallt och mörkt här.
Vi har åkt både charter och pusslat ihop resor själva, men aldrig "backpackat" Men vi är mycket öppna för att göra något annat.
Vi är just nu inne på att åka till Bangkok, eftersom vi vill göra mer än bara sola och bada. Har fått höra att man kan åka till de öar som ligger runt om, eller i närheten där "uppe" min tanke var att då kan vi få både stad och bad.
Bangkok, är det lätt att boka hotell när man kommer dit?
Ska man ha de första nätterna bokade?
Om man inte är "van" backpacker...kanske det är bra att boka allt innan?
Jag personligen är inte orolig för lite utmaningar, har ju hört att Thailand är otroligt turistvänligt.
borde man vara där 3v för att få ut så mycket som möjligt?
Mvh A
|
|
|

2011-09-11, 10:59
|
|
oj, glömde skriva att vi tänkte åka i mitten av februari, ev mars....
|
|
|

2011-09-11, 14:47
|
|
Det kan ju vara skönt att ha åtminstone första natten i Bangkok bokad så kan man leta upp något annat ställe sen när man är där.
Om ni tänkte backpacka så måste jag rekommendera att ni åker till Khaosan Road i Bangkok och bor åtminstone en natt där (det blir inget riktigt backpackingäventyr i Thailand utan Khaosan Road, det är en klassiker liksom).
Finns ett jättebra hotell där som heter D&D Inn, hyggliga priser för rena fräscha rum. Bara ett tips.
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|