ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-04, 15:30

JuliaS

Medlem
JuliaS är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Talking Var i Thailand?
Jag och min kompis ska stanna till i thailand tro vi i ungefär 3 -4 veckor efter jul, vart i Thailand ska vi stanna, behöver lite tips på vad som e finast o vara roligast, lite fest mm?
budget för thailand är ju givetvis bra men kan man räkna med 50 kr per person alltså 100 för 2 pers per natt för boende? hur mkt spenderar man ungefär på en vecka om man spendarar lagom?
allt är ju billigt i thailand, men shoppingen kan man typ hitta äkta converse och sånt eller är allt fejkat!? är det mest butiker eller är det marknader man ska handla på?
Svara med citat

Gammal 2011-09-04, 17:51

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaS Visa inlägg

Jag och min kompis ska stanna till i thailand tro vi i ungefär 3 -4 veckor efter jul, vart i Thailand ska vi stanna, behöver lite tips på vad som e finast o vara roligast, lite fest mm?
budget för thailand är ju givetvis bra men kan man räkna med 50 kr per person alltså 100 för 2 pers per natt för boende? hur mkt spenderar man ungefär på en vecka om man spendarar lagom?
allt är ju billigt i thailand, men shoppingen kan man typ hitta äkta converse och sånt eller är allt fejkat!? är det mest butiker eller är det marknader man ska handla på?
Jag tror ni missuppfattat detta med billiga Thailand, tror inte ni kan hitta vettigt boende för 100 sek per dubbelrum och dag. Skulle ni kunna tänka er att bo i Sverige för 100 sek för ett dubbelrum ???, tänkte väl det.
Svara med citat

Gammal 2011-09-05, 09:12

Gäst

Talking 50 kr.
För den summan får ni nog tälta i djungeln.
När ni dessutom åker den tid när det är som mest
turisttryck så höjs priserna på det mesta.
Svara med citat

Gammal 2011-09-05, 10:17

Gäst

Standard
Jag och en vän brukade bo för ca 100:- per natt i Thailand i bambuhydda med toa och dusch. Man kan pruta lite om man stannar längre på ett ställe. Men detta var 2008. I Indonesien bodde jag däremot som billigast i Bali ca 40:- natt, Pulau Weh ca 20:- natt under samma tidsperiod. Indonesien är billigare och så mycket finare också.

Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2011-09-05, 15:45

JuliaS

Medlem

Standard
okey men om vi nu inte kan hitta så billigt rekommendera gärna något annat bra? Är Indonesien och Malaysia bättre var i så fall? Hört om nått Phi phi island och att det ska vara helt sjukt fint där stämmer det? säg gärna vilken budget vi ska räkna med för en månad, var är billigast och var är roligast?
Svara med citat

Gammal 2011-09-05, 18:03

Gäst

Standard
Phi Phi ör väldigt turistigt och överexploaterat, det finns t o m apor som dricker läsk där och det är speedboats överallt. Koh Lipe är väldigt fint, fast jag har inte varit där sen 2006 och nu har alla svenska researrangörer resor dit. Ett par andra lite mer okända fina öar är Koh Payam och Koh Chang nära Burmas gräns (alltså inte den kända Koh Chang vid Kambodja). Där kan det också vara lätt att hitta billigt boende, man kan ta en turistbuss från Bangkok till Rayong och sen vidare. Det är väldigt enkelt att resa runt i Thailand. Köp en Lonely Planet för tips på lite roligare ställen och hur man tar sig dit.
Svara med citat

Gammal 2011-09-10, 18:57

Gäst

Standard Var i Tahiland
glöm Koh Phayam, absolut inte billigt längre. En hydda med fläkt utan ström efter kl 22.00 kostade 2008 400 baht i dag samma eländiga hydda 1500 baht och fortfarande ingen ström efter 22.00 + endast kalldusch.
Svara med citat

Gammal 2011-10-19, 23:05

Gäst

Standard Thailand 2 mån
Hej, jag var i Thailand i 2 mån mittan av januari till mitten av mars detta år. Jag var lite överallt och jag tycker själv att Koh Chang, lonley beach var väldigt bra med fest billigt boende och en fin strand. Därifrån kan man också åka båt ut till koh wai som är extremt fint. Koh samet är även väldigt fint och lugnt, där kan man få hyfsat boende för en 100 lapp ungefär. Sen tycker jag även att koh phangan är fint, där är ju som sagt full moon party som drar väldigt mycket ungdomar dit och det är bra fest. Men om man upplever andra sidan av ön så är det billiga hotell samt väldigt bra restauranger. Koh Lipe är också något att rekommendera, jag har för mig att vi bodde 3 stycken i ett rum för 100 kr så det är mycket billigt och även väldigt fina stränder. Vi dök även där så det finns lite och göra fast det är en sådan liten ö.

Om du har mer frågor eller vill se bilder eller något liknande är det bara att mejla mig på, lakrits__@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2011-10-20, 18:57

JuliaS

Medlem

Standard
det blir Phuket och Bangkok för vår del och allt område mellan, vad får vi inte missa då? Fina ständer, upplevelser marknader mm, något smultron ställe att rekommendera?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8