ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-04, 11:21

simonjos

Nykomling
simonjos är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Rykte: 0

Standard Krabi 2 veckor
Jag och min flickvän har bokat flygstol med apollo i jan till Krabi. Vi vill ha en lugn och mysig semester tillsammans, äta gott, sol och bad, se fina platser.
Vi har småplanerat lite och kommit fram till att vi ska starta på Koh Lanta i ca 5-6 nätter och göra dagsutflykt till bl.a Phi phi. Vi hade sedan tänkt ta oss till Koh Lipe (Pattaya beach)? för 2-3 nätter, för att sedan avsluta resten av dagarna i Ao Nang, med dagsturer till Bamboo Island, Railay, Poda mfl? (någon som har ngn favoritö kring ao nang)? Missar vi något? Kan tilläggas att det är första gången till just thailand för oss båda!
Svara med citat

Gammal 2011-08-04, 12:42

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Hong Island/Chicken Island är väl värda besök när ni är i Ao Nang. Bara att gå in på vilken lokal resebyrå som helst och boka en resa. Det kostar inte mycket heller och kommer vara en bra utflykt. Gå gärna runt och kolla lite vad det kostar på olika resebyråer, de kan skilja lite i pris.
Svara med citat

Gammal 2011-08-07, 22:30

simonjos

Nykomling

Standard
Ja, poda/chicken ser ruskigt härligt ut!
Vad tror ni om att spendera runt 6 nätter på Lanta? är det BARA barnfamiljer?, eller fungerar det bra att åka med flickvännen och inte behöva känna att man har småbarn kring fötterna i sex dagar? Funderar på Klong Dao eller Long Beach!
Svara med citat

Gammal 2011-08-07, 22:58

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Vet inte, har inte varit på Lanta men vad jag hört så är det lika mycket backpackers där som barnfamiljer. Om ni stannar ett par dagar där så lär ni inte dö av det. Skulle ni inte trivas så är det ju bara att åka någon annan stans. Det är ju både billigt och smidigt!
Svara med citat

Gammal 2011-08-08, 01:26

simonjos

Nykomling

Standard
Ja jo, samtidigt som vi ändå vill ha en lugn och skön semester så, tror jag att det blir bra!
Vi hade tänkt boka 6 nätter på Lanta, som blir vårat första resemål, samt 3 eller 4 nätter på lipe. Boendet i Ao nang grejar vi på plats!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8