ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-08, 19:39

Coolgate

Nykomling
Coolgate är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 0

Smile Ao Nang
Dags att boka o bestämma var resan bär av i vinter!

Krabi och Ao Nang är bestämt. i allafall... Med tänkte på de verkar så nära till dessa små härliga öarna. Även PhiPhi Island är i närheten. Nån som kan berätta hur lång tid det tar me speedboat ut dit?

Och hur många dagar tycker ni man ska bo på phi phi island om man skulle få för sig att boka några dagar där ute innan man lämnar Sverige. För att ge sig på och boka direkt på plats är väl ingen ide? fullt?.

Hur hade ni lagt upp era 14dagar?
Kan ja få nått förslag?
Samt paradis öar Vi inte bara fååår missa!

Ska tilläggas att vi är 22-26år två st. Och tanken är inte supa. utan njuta sola bada shoppa. Och se de där lilla extra... De jag behöver eran hjälp med!

Stort tack på förhand
Svara med citat

Gammal 2011-07-13, 14:23

Gäst

Standard
Var för 4 år sedan i Ao Nang och vi åkte var och varannan dag till öarna som ligger verkligen nära. Hoppa i en långtailboat på morgonen vid beachen i Ao Nang och vips - du är på Poda eller Chicken Island eller vad du nu vill välja. Du kan också ta dig från en ö till en annan på en och samma skjuts samma dag. "Din" tailboatförare tar dig hem och du betalar servicen när du är tillbaka. Fast prislista finns.

Phi Phi är lite längre bort. Har inte åkt dit med speedboat utan med en större båt (är dykare) och det tog en heldag fram o tillbaka med upphåll för 2 dyk och lunchpaus.

Och glöm inte att besöka Railey Beach - den liggen "runt hörnet" och tar bara en liten stund med tailboat.

Rekommenderar också att besöka Krabi town. Billig billigt!
Svara med citat

Gammal 2011-07-15, 01:22

Coolgate

Nykomling

Cool Tack
Tack för innehållsrikt svar!

Ska sätta mig ner imorgon när ja får tid å gå igenom var öarna ligger å lite bilder på dom... Finns de mera paradis öar som du tycker vi ska besöka?
Du verkar ju faktiskt veta lite va jag sökte i dmina frågor, skönt att hittat någon som kan svara
Svara med citat

Gammal 2011-07-15, 11:01

Gäst

Standard
Läs mera här ...

Ao Nang i Krabi måste man bara besöka! | AoNang.se
Svara med citat

Gammal 2011-08-02, 08:56

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Ok, om du utgår ifrån Ao Nang. Först och främst, gå in på en av de lokala resebyråerna och boka en dagstur till Chicken Island/Hong Island och de där öarna. Det är värt det.

Phi Phi, ni kan alltid boka det på plats i Thailand. Samma som ovan, bara att gå in på en av de lokala resebyråerna där nere. Om ni vill ha rena rum/sängar men utan större bekvämlighet på Phi Phi så är Sasha guesthouse ett bra tips. Bodde där ett par nätter och det var helt okej. Nästan mitt emot finns ett annat guesthouse som även det var billigt, ägt av en britt om jag inte minns helt fel.

Paradis som ni inte får missa är Similian Islands. Nås enklast ifrån Khao Lak. Mitt tips är 2 övernattningar där. Kostar 1000-1500 BHT/natt för en trevlig bunge. Kostar 1000 BHT/ T&R för speedboat dit också men väl värt det. Googla Similan Islands för lite bilder (bilderna du får se är oretusherade för övrigt). Bästa tiden där är innan klockan 10:30 samt efter klockan 16:00 (mellan 10:30-16:00 är dagsturerna där). För den morgonpigga finns det paradisstränder utan någon annan som stör att tillgå!

tror även att man kan åka speedboat ifrån Phi Phi/Phuket dit men det tar nog längre tid plus att det är lite dyrare givetvis.

Angående Krabi Town, undvik det stället. Det är nog det tråkigaste stället förutom Sura Thani jag varit på i Thailand. Vi hittade iofs en klubb som heter Room 69, en klubb där thailändarna går ut på. Vi var de enda farrangerna där vilket var intressant. Visst är det billig shopping där men det finns inte så överdrivet mycket att köpa där om sanningen ska fram.
Svara med citat

Gammal 2011-08-02, 10:01

Coolgate

Nykomling

Standard
Jätte snällt av er att skriva massa tips!

Uppskattas verkligen!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8