ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-05, 12:06

Gäst

Smile Kata, khao lak och tips på ett tredje ställle.
Hej! I feb ska vi åka min familj, mina föräldrar + min syster och hennes son till thailand.

Vi kommer att inleda med ett par dagar i kata beach, sen hade vi tänkt att ta ett par avslappnande dagar på ett lugnt ställe, men vi vet inte var. Sen avslutar vi med khao lak i 9 dagar.

Har ni några tips på något bra ställe, helst inte för mycket turister.

Barnens åldrar är från 3-8 år.

Tack så mycket!

mvh

Elin
Svara med citat

Gammal 2011-07-05, 14:21

Gäst

Standard
Utöka boendet i Kata, när ni kommer till Khao Lak så hamnar ni i ett väldigt lugnt leverne, skulle inte själv klara mer än max 3 dagar.
Svara med citat

Gammal 2011-07-06, 14:41

Gäst

Smile
Rekommenderar verkligen Bang Saen ett oehört vackert ställe på östra kusten 90 km sö om Bangkok. Billigt billigt och genuint thailändskt. Många kilometer vit sandstrand. Inte så många turister heller ännu.

Koh Chang, en av paradisöarna i Siambukten går inte heller av för hackor!

Lycka till!

Hälsningar Athenais
Svara med citat

Gammal 2011-07-08, 21:22

Gäst

Standard
Om ni ska till kata beach så fortsätt till Coral Island om ni vill uppleva lugnet
Svara med citat

Gammal 2011-07-14, 20:30

resludd

Nykomling
resludd är inte uppkopplad
resludds avatar

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Standard
Hej

Lugnet får ni helt klart i Khao lak. Har varit på Phuket flera gånger, senast i vintras. Vi var då tre veckor, fast mitt veckan var vi i Khao lak. Det är super fint där, stranden helt suverän, inga solstolar och säkert 40 meter till närmsta turist som ligger och solar.
På huvudgatan där allt finns stänger alla ställen kl 23, så det är väldigt lugnt på kvällarna också.

Vad jag menar är att ni behöver inte leta efter ett annat ställe för att ta det lugnt och slappa, och sen åka till Khao lak....för där blir det bara det.

Har ni inte bokat hotell ännu så va kvar i Kata tills ni känner att ni är nöjda där. Ta sen en båt till Phi phi, eller nån annan ö...eller öar, innan ni avslutar i Khao lak.

Hur ni än gör hoppas jag ni får det toppen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8