ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-04, 23:24

seniorbackpackers

Medlem
seniorbackpackers är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Question Turkish till BK
Vi tänkte åka ett par veckor till Thailand i slutet på Nov-11.
Det billigaste flygalternativet verkar vara med Turkish, ca 4.500:--/person via Istanbul.
Är det någon som har erfarenheter från detta?
Vi har alltid åkt med Thai förut, men motsvarande resa i.o.f utan mellanlandning kostar från 7.900:--
Frågan är om det är värt 3.400:--/ person för att flyga med ett bolag man känner till?
Svara med citat

Gammal 2011-07-05, 02:29

Jesman

Medlem
Jesman är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Tror det beror på hur man är som person. Jag lever i min egna lilla bubbla när jag reser, har inga problem att vänta ett antal timmar på en flygplats när jag sitter och lyssnar på min musik, läser mina böcker, spelar mina spel osv. Andra är mer rastlösa och vill komma fram så snabbt som möjligt.

Turskish funkar, maten är dock ganska dålig, planen ner till Istanbul är väl inga höjdare men det funkar.

För mig är ditt val ett pengaval, vill du spara 3 000 fast få längre restid då tar du Turkish.
Svara med citat

Gammal 2011-07-05, 06:59

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av seniorbackpackers Visa inlägg

Vi tänkte åka ett par veckor till Thailand i slutet på Nov-11.
Det billigaste flygalternativet verkar vara med Turkish, ca 4.500:--/person via Istanbul.
Är det någon som har erfarenheter från detta?
Vi har alltid åkt med Thai förut, men motsvarande resa i.o.f utan mellanlandning kostar från 7.900:--
Frågan är om det är värt 3.400:--/ person för att flyga med ett bolag man känner till?
Är det Turkish Airlines du menar ?
Om det är det, så är mina upplevelser, oerhört positiva.
Maten har alltid varit suverän, känns mer som en middag med riktiga bestick och betydligt mer att äta än chartermaten.
Servicen är toppen och de plan jag flugit med har varit perfekta.

Nu vet jag inte hur deras flotta ser ut till Thailand, genom att det är en långresa så bör ni kolla upp vilket typ av plan ni åker med och benutrymmet.

En billig flygresa kan ju innebära andra inskränkningar !

THY - Turkish Airlines - Global Gateway
Svara med citat

Gammal 2011-07-14, 20:40

resludd

Nykomling
resludd är inte uppkopplad
resludds avatar

Reg.datum: jul 2011

Standard
Jag åkte Arlanda-Bangkok via Istanbul 2007. Har inget negativt att säga om Turkish Airlines. Bra plan och med egen tv skärm framför sig och hyfsat käk också. Bara kolla så det inte är för lång transfer...för det blir lätt drygt att sitta och vänta.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8