|
|

2011-04-06, 03:02
|
Reg.datum: apr 2011
Rykte: 0
|
Mat i Bangkok -priser
Hejsan jag undrar lite över priserna på mat i Bangkok.
Jag förstår att det kan vara väldigt blandat, men om
man inte pratar om de billiga hål i väggen eller lyx krogarna
utan mellan vägen.
Om man skulle vilja bryta av all mumsig thai mat med till exempel
italiensk/tex mex/snabb mat hur mkt kostar det då?
Kostar det som i Sverige eller hur är det med det?
|
|
|

2011-04-06, 06:41
|
Reg.datum: jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av linhan1
Hejsan jag undrar lite över priserna på mat i Bangkok.
Jag förstår att det kan vara väldigt blandat, men om
man inte pratar om de billiga hål i väggen eller lyx krogarna
utan mellan vägen.
Om man skulle vilja bryta av all mumsig thai mat med till exempel
italiensk/tex mex/snabb mat hur mkt kostar det då?
Kostar det som i Sverige eller hur är det med det?
|
Först började jag skriva ett svar och sen kom jag på:
Food By Phone
Där hittar du allt.
Själva hemkörningen ligger väl på 50 bath eller något sånt. (Tror inte de kör till Sverige... )
|
|
|

2011-04-06, 08:44
|
|
|
Syftar du på McDonalds, Chesters, KFC, Oishi ramen etc., så är dem faktisk ganska dyrt!
På McDonalds i Thailand har dem fett mycket mat än i Sverige, dem har Thairätter från 90BHT till 599BHT
Jag åt på någon grill kommer ej ihåg men dem hade revbenspjäll osv det låg från 399BHT till 799BHT beroende på kg... drycka osv för 2 personer hamnade vi på ca 2600BHT
1000BHT minst iaf kostar det totalt per person och då är det inte lyxiga restauranger vi pratar vi.
Alternativ är food centers, finns oftas inne i The Mall och lite andra stora shoping center där dem har food center. Man köper kuponger som man sedan löser in.
Maträtter började på 95BHT tror jag, dricka ingår ej! 4-5 bitar mogen mango och segt ris (desert grej, ganska söt) låg på 160BHT
Åt också på en fint restaurang. Beställde en stor stekt vitlöksfisk, 2 ris tallrik, en sprit glas (kommer ej ihåg men det var en 12a) lite desert, 1 vatten flaska, 3 läsk + is, desert och någon rätt till.
Hamnade på ca 2700 BHT för 2 pers, 200 i dricks, 50 dricks för parkeringen
Maträtter hade lite olika pris, men dyrast var ju spriten, men det var ju värt för dem lagt in mycket vodka tror det låg på 300-400BHT bara för en sånt
|
|
|

2011-04-06, 09:01
|
|
|
399BHT för Pizza  ja ungefär samma pris som i Sverige om inte dyrare... på starbucks en kaffe kostar 400-500BHT
|
|
|

2011-04-06, 10:18
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Syftar du på McDonalds, Chesters, KFC, Oishi ramen etc., så är dem faktisk ganska dyrt!
|
Nu tycker jag du överdriver, ganska dyrt jämfört med Sverige? Eller menar du ganska dyrt om man jämför med gatuståndet/hål i väggen?
Big Mac och company ligger på 30 kronor eller däromkring, det är svårt att få det till ganska dyrt.
|
|
|

2011-04-06, 10:44
|
|
|
gå in själv och kolla var du hittar för 30 BHT, 30 kr ligger nu på 133BHT
överdriver jag då? En meny på McD ligger över 133BHT Pizza på 399 det är ju fan samma pris som i Sverige också.
läs igen, läs rätt.
Överdriver vad, du fattar ju 0
|
|
|

2011-04-06, 15:45
|
|
Citat:
överdriver jag då? En meny på McD ligger över 133BHT Pizza på 399 det är ju fan samma pris som i Sverige också.
läs igen, läs rätt.
|
En Big Mac och company ligger väl på ungefär det dubbla i Sverige, ja då överdriver du. Ska du köpa en pizza på pizza hut i Sverige då blir det det mer än i Thailand.
Ja du överdriver.
Sen fattar jag inte vad jag ska hitta för 30 bath, eller vart jag ska leta. Om du upplever att jag fattar 0 så kan det bero på dina slarvigt skrivna inlägg.
|
|
|

2011-04-06, 20:49
|
Reg.datum: jun 2007
|
Burger king
Köpte två dubbel cheesburger menyer med mellan stor cola och pommes på Bangkoks flygplats för tre veckor sedan kostade 540 baht för två personer
|
|
|

2011-06-16, 14:43
|
Reg.datum: jun 2011
|
En meny på MCD i Patong/Phuket kostar nästan lika mycket som i Sverige. Samma gäller väl pizzor osv. Ska man äta billigt äter man det Thailändarna äter, då kostar det bara några kronor.
Men du åker väl inte utomlands för att äta det du brukar äta hemma?
|
|
|

2011-06-16, 15:33
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kompiiisen
En meny på MCD i Patong/Phuket kostar nästan lika mycket som i Sverige. Samma gäller väl pizzor osv. Ska man äta billigt äter man det Thailändarna äter, då kostar det bara några kronor.
Men du åker väl inte utomlands för att äta det du brukar äta hemma?
|
Tyvärr är det otroligt många som inte vågar äta något annat än det som går att äta även i sverige, och då får de väl vara nöjda med priset också. En annan sak är ju att när de äter på en thairest. så tycker de att det var så billigt så då lägger de till nästan samma pris i dricks, och vad blir då följden ??, jo då höjer de priset till nästa gång.
|
|
|

2011-07-05, 17:35
|
|
|
Dem och dem och dem??????
Varför skriver folk alltid dem nuflörtiden? Det heter de, och det verkar vara en kunskap som fallit i glömska. De gör någonting, de äter, de tar betalt de jobbar på restaurang, de serverar osv i all oändlighet. Däremot heter det, jag gav DEM, jag såg DEM. Man kan aldrig byta ut dom mot dem och tro att det är nån sorts finar svenska.
|
|
|

2011-07-13, 09:53
|
Reg.datum: nov 2005
|
Citat:
läs igen, läs rätt.
|
Killen skrev inte 30 Baht, han skrev 30 KRONOR. Det är lite skillnad. Så gör som du själv skriver, läs igen, läs rätt.
För priser på McDonalds är det lättast att gå in på deras hemsida och kolla där:
mcthai
Ett meal ligger på mellan 100-150Baht ungefär.
Ang. annan "vanlig" thaimat så räkna med 30-40kr inkl. dricka på en foodcourt på MBK.
Pizza; lite olika beroende på ställe, men här har du ett exempel:
The Pizza Company Call Now! 1112
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|