ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-18, 15:54

Gäst

Standard Ao nang eller koh lanta??
Hej. Är det någon som bot på Adaman Lanta resort i Koh lanta eller Best Western Ban ao nang Resort i Ao Nang som kan berätta lite om hur hotellen var??
Svara med citat

Gammal 2011-03-24, 06:58

Gäst

Standard Koh Lanta
Koh Lanta är mycket lugnare än Ao Nang = mer Avkoppling. Andaman Lanta resort ligger på Klong Dao som är den första stranden efter Saladan. Mycket fin strand med vacker solnedgång. Missa inte restaurang Rann som ligger på stranden straxt bredvid hotellet, fantastisk mat, bra priser och härlig utsikt. Stranden ligger bra till för Shopping i Saladan eller Korta Mopedturer till stränder där du nästan garanterat är ensam (Robinsson känsla). Stränderna på Koh Lanta är överhuvud taget inte så packade so de kan vara i Ao Nang. Jag har inte personligen bott på Andaman Lanta resort men jag har bott här nere i 5 månader nu och studerat turism och håller Koh Lanta som min absoluta favorit. Jag håller på att bygga en sida om Koh Lanta där kan du hitta information och bilder om ditt hotell under fliken "boende"/Alla hotell" Koh Lanta Hotell, Resorts, Bungalows och annat boende.

Ha en fantastisk semester!
Svara med citat

Gammal 2011-03-28, 17:55

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej. Är det någon som bot på Adaman Lanta resort i Koh lanta eller Best Western Ban ao nang Resort i Ao Nang som kan berätta lite om hur hotellen var??
Hej!
Bodde i Ao Nang på Best Western BAN Ao Nang Resort på sportlovet nu i år.

Vi har två tonårsbarn, så det beror ju på lite hur stora Era barn är.
Hotellet ligger ju inte direkt på stranden, men det är ett väldigt bra läge ändå. Nära Båtbiljettkiosken, där man köper biljetter ut till öarna Poda, CHicken och Railey, Pra Nang stränderna osv..
Det är inget stort poolområde heller om man nu vill ha det.
MEN vi trivdes väldigt bra där. Det är ju inte helt nytt, utan lite slitage får man ju räkna med. Men det var väldigt tyst och lugnt och en skön familjär stämning, trots att det verkligen låg mitt i smeten och nära till restauranger och shopping på kvällarna. Och frukosten var bra tyckte vi. Goda omeletter och trevligt att sitta runt poolen och äta.
På eftermiddagen stannade vi till där ibland och tog något att dricka på Happy Hour.
Vill man bada i <Ao Nang och inte åka ut till andra stränder, så var det en liten promenad, men inte särskilt lång, ner till stranden till vänster i Ao Nang, som var helt OK att bada på tyckte vi som bara hade hört att det var i princip icke badbart i Ao Nang, men det tyckte vi visst att det var. Även om stränderna var finare på ovan nämnda, så var det hlet Ok en mellandag.
Ni kanska ska välja en kombination av era hotell förslag och bo lite på vardera ställen, så ni både får den stora långsträckta stranden och lugn och ro på Koh Lanta och sen får lite liv och shopping i Ao Nang ??
Svara med citat

Gammal 2011-03-28, 19:49

Gäst

Standard
Tack så mkt för era svar.
Vi har bokat kombinationsresa till dess två hitell så att vi får lite variation av både lugn och sen lite mer shopping och utflykter.
Det låter ju kanon det ni säger så det kommer nog att bli jätte bra.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8