ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-02-18, 22:13

Gäst

Standard khao lak emerald beach resort och spa
Hej!

Jag och min familj skall med ving till khaolak i april. Vi har bokat in oss på emerald.
Idag var jag inne och kollade på tripadvicer och läste på de engelska inläggen.
Och det var inte roligt att läsa!!!!. Dom skrev om mögel, smutsig barnpool och dålig service
och dolig mat.....Är det någon som är där eller varit där nyligen????. Snälla skriv...och berätta vi har längtat så efter denna resa...
Svara med citat

Gammal 2011-02-19, 10:55

Gäst

Standard
Vi har bott på Emerald vid två tillfällen mars -09 och mars -10. Om två veckor åker vi tillbaka till Emerald för att bo där i tre veckor.Vi tycker att det är ett bra hotell.
Om alla kunde duscha av sig innan dem hoppar i poolen så skulle det inte bli så smutsigt och sandigt, man ser många komma direkt från stranden med mycke sand på sig som hoppar i poolen, både vuxna och barn. Personalen på hotellet städar poolen minst en gång om dagen.
Maten är ok på hotellet, och det finns så många restauranger i närheten så man behöver inte äta på hotellet om man inte vill. Kan varmt rekommendera restaurangen JO Seafood som ligger på stranden.
Under dem totalt fem veckor som vi bott på Emerald har vi aldrig upplevt att det varit dålig service. Rummen har varit utan mögel, och städningen har varit bra.
Hoppas ni får en trevlig resa till Emerald när det är dags för er att åka.
Svara med citat

Gammal 2011-02-20, 08:21

Gäst

Smile Tack!
Hej igen!

Stort tack för ditt svar!. Känns bättre nu...
Skulle vara jätte kul om du kunde skriva några rader när du kommmer
hem från resan hur det var i år när ni varit där. Ha en underbar semester!.
Svara med citat

Gammal 2011-02-20, 12:25

Gäst

Standard
Hej!

Ja det är klart att jag kan skriva lite om hur det är på Emerald i år. Skriver säkert några rader på forumet när vi är där nere också, eftersom jag har datorn med mig.
Svara med citat

Gammal 2011-02-20, 22:29

Alfva

Nykomling
Alfva är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Alfva
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!

Jag och min familj skall med ving till khaolak i april. Vi har bokat in oss på emerald.
Idag var jag inne och kollade på tripadvicer och läste på de engelska inläggen.
Och det var inte roligt att läsa!!!!. Dom skrev om mögel, smutsig barnpool och dålig service
och dolig mat.....Är det någon som är där eller varit där nyligen????. Snälla skriv...och berätta vi har längtat så efter denna resa...
Vi var själva inne på att boka hotellet (eftersom rumspriserna är vettiga även om du bara köper hotellrummet) och frågade ett par vänner som bott där året innan (dvs 2010). De hade inga problem själva, men hade hört av andra som tyckte att det var sunkigt runt omkring.
Mycket av det som läses på Tripadvisor tar jag med en nypa salt, men när det böjrar komma flera riktigt negativa omdömen i rad börjar till och med jag att fundera.

Vi valde istället att boka in oss på Khaolak Laguna Resort för några kronor mer per natt i april, men med mervärde för pengarna (om man nu ska läsa hotellstandard).
Hoppas det blir bra för er!
Svara med citat

Gammal 2011-02-21, 20:42

Gäst

Standard Tack!
Hej!

Ett stort tack för att ni tar er tid att skriva!.

Jag skrev till Ving och berättade vad jag hade läst och frågade dom om dom hade
folk på plats och vad dom sa om mögel,dålig mat och dålig service.
Men dom sa att folk som varit där tidigare har gett hotelet 4 utav 5 poäng. Och om
vi ville byta till det andra ving hotelet cantabery så var det helt ok.

Dom kommenterade inga av mina frågor.

mvh
Sara
Svara med citat

Gammal 2011-02-21, 22:16

Gäst

Standard
SunGarden Kantary Beach Villas & Suites höll dem på att bygga förra året vi var i Khao Lak. Det såg ut att bli väldigt fint, men det ligger 15 km ifrån Khao Lak. Det finns inte så mycket att göra däruppe, och inte så många restauranger att välja på. Förra året vi var till Khao Lak så bodde vingvärden på Emerald.
Jag är väldigt kräsen på hur hotellen är och skulle inte åka tillbaka till samma hotell om det inte var bra, och nu i mars åker vi tillbaka till Emerald.
Det enda jag kan klaga på är alla svenskar som springer ut kl. 7 på morgonen för att boka en solstol, trots att det finns gott om solstolar.
Jag kan skriva några rader om hur det är på Emerald när vi kommer ner, åker den 8/3.
Svara med citat

Gammal 2011-02-23, 17:11

Gäst

Smile tack!
hej igen!

Skall bli jätte spännande att höra hur ni haft det!. Vi hörs!

mvh

Sara
Svara med citat

Gammal 2011-03-14, 15:25

Gäst

Standard Hej!
Sitter just nu på Emerald. Vi har varit här i snart en vecka och har absolut ingenting att klaga på. Allt är jättebra på hotellet. Trevlig personal, god mat och fina rum. Att det blir en del sand i poolerna är inte konstigt eftersom många struntar i att duscha innan dem ska bada i poolen.
Svara med citat

Gammal 2011-03-14, 15:40

fem troll

Nykomling
fem troll är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Standard
hur är avståndet från Emerald till andra resturanger och Khao Lak centrum etc? Finns det möjlighet att knalla iväg dit näsan pekar på kvällarna?

Vi väljer nu mellan Emerald
Nang Thoong beach
Seaview
Ayaras
Svara med citat

Gammal 2011-03-17, 20:25

Cattis77

Medlem
Cattis77 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Standard Vi med...
Citat:
Ursprungligen postat av Alfva Visa inlägg

Vi var själva inne på att boka hotellet (eftersom rumspriserna är vettiga även om du bara köper hotellrummet) och frågade ett par vänner som bott där året innan (dvs 2010). De hade inga problem själva, men hade hört av andra som tyckte att det var sunkigt runt omkring.
Mycket av det som läses på Tripadvisor tar jag med en nypa salt, men när det böjrar komma flera riktigt negativa omdömen i rad börjar till och med jag att fundera.

Vi valde istället att boka in oss på Khaolak Laguna Resort för några kronor mer per natt i april, men med mervärde för pengarna (om man nu ska läsa hotellstandard).
Hoppas det blir bra för er!
Har oxå bokat Khaolak Laguna Resort fast till nästa år. Är himla spänd på hotellet. Läst väldigt bra recensioner där ifrån.
När ska ni åka???
Svara med citat

Gammal 2011-03-31, 10:10

Gäst

Standard
Vi bodde två veckor på Emerald Beach resort i februari i år. Barnen var magsjuka, andra familjers barn var magsjuka, och alla trodde det berodde på poolen. Läkaren besökte familjer med magsjuka barn dagligen på hotellet. Vi kommer aldrig åka dit igen, även om rummen var fräscha.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8