ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-02-13, 03:24

matstraveler

Nykomling
matstraveler är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Rykte: 0

Smile Svensktalande TaxifÖrare I Thailand
Åkte Med Ett Svensk/thai Limousine Taxi Bolag I Thailand Med En Svensk FÖrare .hyrde Bil Med FÖrare I 3 Dagar FÖr 12 000 Tbh
Jag Fick Betala Tullavgifter Men Jag Kan Rekomendera Dom.
Dom KÖr Över Hela Thailand Men Hade Kontor I Rayong Och Bangkok.killen Som KÖrde Pratade Thai.
Svara med citat

Gammal 2011-02-13, 05:03

Jesman

Medlem
Jesman är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av matstraveler Visa inlägg

Åkte Med Ett Svensk/thai Limousine Taxi Bolag I Thailand Med En Svensk FÖrare .hyrde Bil Med FÖrare I 3 Dagar FÖr 12 000 Tbh
Jag Fick Betala Tullavgifter Men Jag Kan Rekomendera Dom.
Dom KÖr Över Hela Thailand Men Hade Kontor I Rayong Och Bangkok.killen Som KÖrde Pratade Thai.
Antar att det var i Bangkok?

Extremt dyrt, det är ju inte så att det råder brist på taxibilar i Bangkok och eftersom de nästan uteslutande kör med taxameter så är 12 000 bath otroligt mycket för tre dar.

Frågan är om det ens är möjligt att komma upp i 3 000 under tre dagar om man använder sig av normala taxis.
Svara med citat

Gammal 2011-02-13, 17:41

Gäst

Standard
Förare är ett yrke som är förbjudet för en Svensk och de flesta andra nationaliteter så det låter märkligt och inte riktigt som det ska.

Vidare förstår jag inte varför man vill gynna en svensk dyr förare istället för att gynna en Thai som bor i det landet man valt att resa i. Så svårt att förklara vart man vill åka så man måste fly Thaiförare känns ju hyfsat överdrivet tycker jag.
Svara med citat

Gammal 2011-02-13, 19:06

Jesman

Medlem
Jesman är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Förare är ett yrke som är förbjudet för en Svensk och de flesta andra nationaliteter så det låter märkligt och inte riktigt som det ska.

Vidare förstår jag inte varför man vill gynna en svensk dyr förare istället för att gynna en Thai som bor i det landet man valt att resa i. Så svårt att förklara vart man vill åka så man måste fly Thaiförare känns ju hyfsat överdrivet tycker jag.
Tror du har missförstått det hela, föraren är thai men bolaget sköts till en viss del av någon som pratar svenska.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8