ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-02-12, 10:34

Snorkeltokig

Medlem
Snorkeltokig är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 4

Question Dykcertifikat - studieböcker på svenska
Hej,

Den 9/3 åker jag och min sambo till Thailand för första gången och ska stanna i 2 veckor. Vi ska till Kata. Jag vill givetvis då passa på att ta ett dykcertifikat så att jag och min sambo kan dyka ihop vid Similian Island =). Jag är inte korkad på något sätt men oroar mig ändå lite för det här med studierna. Det är ju trots allt ingen lek att dyka och jag vill helst därför kunna ha en svensk instruktör vilket jag förstått finns. Detta för att jag verkligen vill förstå vad det är jag lär mig.

Min egentliga fråga är - kan man få tillgång till svenska handböcker eller är det bara böcker på engelska man får? Jag tänker väl maila till bla Oceanic i Kata och fråga men jag ville kolla med er erfarnhet av detta också.

Mvh
Madelene
Svara med citat

Gammal 2011-02-13, 23:11

Akosen

Standard svensk bok...
När jag tog Advance Open Water förra året med Khao Lak Scuba Adventures så fick jag en svensk bok. Om du redan bokat kurs kan du maila om att du vill ha svensk litteratur.
Om du inte bokat nåt kan jag verkligen rekommendera den firman vi dök med (KLSA) Proffsigt och högt säkerhetstänk både för dykare och natur.

Vill vill vill äka till THailand och hoppas på att kunna boka en resa vid 23mars och då är det dyk som gäller igen
mvh Akosen
Svara med citat

Gammal 2011-02-14, 10:47

Snorkeltokig

Medlem
Snorkeltokig är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 4

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Akosen Visa inlägg

När jag tog Advance Open Water förra året med Khao Lak Scuba Adventures så fick jag en svensk bok. Om du redan bokat kurs kan du maila om att du vill ha svensk litteratur.
Om du inte bokat nåt kan jag verkligen rekommendera den firman vi dök med (KLSA) Proffsigt och högt säkerhetstänk både för dykare och natur.

Vill vill vill äka till THailand och hoppas på att kunna boka en resa vid 23mars och då är det dyk som gäller igen
mvh Akosen
Stort tack för ditt svar =). Ska kolla in dykcentret du tipsar om. Hoppas ni får tag på en resa och att det i så fall blir fina dyk.

Mvh
Madelene
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8