|
|

2011-02-07, 17:16
|
Reg.datum: feb 2007
Rykte: 6
|
Kata beach
I nästa vecka reser vi till Kata. Kan vi lite tips om att göra, äta och annat intressant. Vi är två vuxna.
|
|
|

2011-02-07, 19:49
|
|
|
Ta er ifrån Kata så fort som möjligt, dötrist ställe, ta er till Patong istället, där händer alltid något alltid.
|
|
|

2011-02-07, 22:27
|
|
|
Nejdå, Kata är hur mysigt som helst. Patong kan man åka IN till en kväll eller två.
Nu vet jag förstås inte vad ni vill ha ut av er resa, er ålder osv, men badet i Kata är så mycket bättre än Patong. Kata är precis llagom av allt.
Vad ni än gör, så missa inte Afterbeach bar o restaurang uppe i Kata Hills. Var där strax innan solnedgången och ni bjuds på en vidunderligt vacker sådan
|
|
|

2011-02-07, 22:33
|
|
|
Thaiwaitravel
Kolla in ovanstående länk. En finsk kille som ordnar kanonutflykter, både privat och i grupp.
|
|
|

2011-02-08, 12:27
|
Reg.datum: feb 2011
Rykte: 0
|
Kata
Hej
Jag ska också till Kata om exakt fyra veckor. Det blir första gången som jag åker till thailand. Så det vore intressant och höra hur ni hade det och om ni kommer hem med några tips att skicka vidare
Jag vill gärna också ha tips om vad som kan göras och ungefär vad det kosta att leva och vara i thailand???
|
|
|

2011-02-08, 19:08
|
|
|
kata beach
hej.hör av er till oss på Scandinavia Guesthouse vi kan hjälpa er med tips och boka utflykter,golf,snorkelturer,sightseeing mm. vi vet det mesta som händer i phuket.vi håller till på ett område som heter karon plaza det ligger vid karon beach.ha det så gott tommy & krister
|
|
|

2011-02-08, 19:18
|
|
|
Nu vet jag inte var ni ska bo. Själv har vi båda gångerna vi varit där, bott i södra Kata. Perfekt läge, precis där Club Med slutar. Club Med är en stor hotellanäggning vars mur sträcker sig långt och "spärrar" av vägen ner till stranden.
Badet på Kata är kanon och Kata Noi som ligger en liten bit söderut är än finare. Inte så mycket folk, Jet SKi båtar osv.
Restauranger finns det gott om, men jag måste slå ett slag för en restaurang som ligger i Karon. Den heter Red Onion och de serverar riktligt med mycket god thai mat. Var dock beredda på att få köa. Stället är populärt.
|
|
|

2011-02-27, 14:50
|
|
|
Det gar inte att skriva min hemstad Eslov ratt, men i alla fall ar vi pa Kata Beach just nu. Kl 18 hade vi 30 grader varmt pa balkongen och da var solen inte framme. Vi badar och solar och framfor allt blir det langa promenader. Nar det galler mat sa maste jag rekommendera thai mat. Det gar inte att jamfora thai maten hemma och den man far har. Vi bor pa Centara och mittemot infarten till Centara finns en liten reataurang dar vi har atit saty och kyckling med cashewnotter, en stor Singha ol och en flaska vatten for 410 bat. Och det var verkligen gott. Lyckos du som skall hit om nagra veckor.
|
|
|

2011-02-28, 19:53
|
Reg.datum: okt 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eslöv
I nästa vecka reser vi till Kata. Kan vi lite tips om att göra, äta och annat intressant. Vi är två vuxna.
|
Leta reda på dom lokala små ställerna.Där äter du samma mat som på restuarangerna fast till halva priset. Var nere i Kata från November till Februari. Och åt tex nudelsoppa med kyckling för 40 baht och ris och kyckling för 50 baht och då ingår det isvatten
|
|
|

2011-07-13, 20:14
|
|
|
Har prel bokat orhidachea hotel på Kata. Ska till Kata el karon nästa februari. Ngn erfarenhet härifrån? E 15 år sen sist i Thailand
|
|
|

2011-07-21, 20:10
|
Reg.datum: jul 2011
|
Hakar på här, jag & sambon åker för första gången till Thailand i december.
Bokat boende på ett & samma ställe hela vistelsen. (Kata Lucky Villa)
Vi vill hellre se saker & ting samt fota än att ligga på stranden & steka.
Fick ett tips om nån "big buddah" som var värd att besöka
Fler tips?
|
|
|

2011-07-21, 20:51
|
Reg.datum: okt 2010
|
Hej. Finns mycket att se runtomkring Kata,Karong och Pattong. Hyr en motorbike och skaffe en karta så har ni mångs dagar att utforska. Det är bara mysigt att åka runt på småvägarna där och titta. Finns små stränder och lite av varje. Finns en pir kommer ej ihåg namnet men där finn en liten fiske marknat och små matställen. Där kan ni gå och köpa en fisk och sen går ni till en av restyarangerna och ber dom tillaga den och sen sitter ni där och äter den Kostar inte alls mycket. Har fina berg att åka upp i med underbar utsikt över Kata Noi Beach, Kata Beach och Karon Beach och mycket mer. Är ett billigt sätt at ta sig fram på och inte alls så farligt som dom säger MVH Kjelle
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|