ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-02-03, 18:18

emmasmed

Nykomling
emmasmed är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Standard Var åker man i april?
Jag vet att vädret är svårt att förutspå, men vart är det smartast att fara i början på april?

Visst funkar någon regnskur här och där men man vill inte gärna ha regn hela semestern.

Sedan vill man ju att stället skall vara igång också och inte ha börjat stänga ner inför lågsäsongen redan! =)

Så tips mottages!
Svara med citat

Gammal 2011-02-08, 19:22

Gäst

Standard
I April är det nog inte mycket regn, mera i Juli, Aug, Sep som när jag var där fy fan..

April kommer det bli jävligt varmt! Chiang Mai kommer jag iaf besöka och gå runt i vattenfestival (nyår)
Svara med citat

Gammal 2011-02-11, 21:13

emmasmed

Nykomling
emmasmed är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Hur tror du juni är, du som varit där på sommarn? Funderar lite på Koh Samui....
Svara med citat

Gammal 2011-02-11, 21:44

Gäst

Standard
Har semestrat i juni på Phuket i tio år, 1996 - 2010, som du ser så har vi inte varit där varje år men det jag kan säga är att vi har alltid haft ett perfekt väder, visst, det regnar någon gång men bara korta skurar, några år har det inte kommit en skur, något år har det kommit två skurar, mest på em och kväll, men det är så skönt med lite regn. Om man vill uppleva ett härligt semesterliv ska man utan tvekan ta sig till Patong, 80% är öppet och allt är prutbart med shopping, Karon/Kata kan funka men där är läget 80% stängt. Patong är inte som många säger bara horor och elände, det är bara små avvikelser, och man ser vad man vill se.
Jag säger bara, Lycka till och ha en skön och behaglig semester på Patong, nära till shopping, restauranger och utflykter och härliga bad.
Svara med citat

Gammal 2011-02-16, 00:53

resamedbarn.eu

Medlem
resamedbarn.eu är inte uppkopplad
resamedbarn.eus avatar

Reg.datum: okt 2010

Standard
Man brukar ju säga att om man reser mellan april-september så är det bästa vädret på ostkusten, övriga månader är vädret stabilast på västkusten.
Men det varierar ganska mycket mellan olika platser i Thailand.
Lägger med en länk till vår sida där du hittar temperatur & nederbördstabell från jan-dec för några populära turistmål: Thailand - Temperatur och Nederbörd - RESA MED BARN

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8