|
|

2011-01-30, 17:34
|
Reg.datum: aug 2010
Rykte: 0
|
Thailands tips
Tjena folket!
Ja vet att det finns typ 4000 trådar om Thailand men jag skriver en ny iaf..
Ska resa runt lite i Sydostasien och kommer landa i Bangkok och räknar me att vara i Thailand runt 30 dagar.
Har aldrig varit i Thailand förut så vet inte riktigt vart man ska åka och vad man vill se.
Tänkte bara höra med folk vart man ska ta vägen! Vilka platser som rekommenderas och dissas. Och andra sevärdheter och tips.
Vart är de party, vart är de lugnt vart är de bäst shopping mm..
=)
|
|
|

2011-01-31, 10:17
|
|
Ja fick ju svar från två personer igår, varför är dom svaren borta nu? =/
|
|
|

2011-01-31, 13:24
|
|
|
Jag skulle tro att moderatorn tog bort dem. Det verkar som om han eller hon gör det i bland när någon som svarar dessutom länkar till en hemsida. Det har i alla fall hänt mig vid något enstaka tillfälle på en sida som jag är lite inblandad i.
Jag vet inte om det är någon regel eller inte, men om det är så, tycker jag att det är synd eftersom åtminstone vi och säkert många andra som har egna små hemsidor om resor har dem för att vi tycker att det är kul att dela med oss och att vi gör det i all välmening.
Det är inte för att tjäna pengar i alla fall, för då hade vi nog ägnat oss åt något annat.
Jag lägger upp sidan igen och hoppas att du får ta del av den: www.feria.se och där kanske du kan få några svar på dina frågor.
|
|
|

2011-02-01, 09:29
|
Reg.datum: okt 2009
Rykte: 3
|
Alla rekommenderar Chiang Mai, har själv inte varit där (eller i Thailand, än...) men kommer definitivt att åka upp dit, skall kosta ca. 700-800kr ToR med Nok Air från Bangkok/Don Muang.
|
|
|

2011-02-01, 11:19
|
|
|
Chiang Mai är bra och dit bör man åka om man har tid. Däremot är det inte för att partaja och hänga runt i första hand, även om Chiang Mai är ganska häftigt och samtidigt laidback. Åker du dit är det främst för att vandra i djungeln och komma bort från den värsta värmen.
Det är dessutom ganska långt till det mesta när du väl är där. Räkna med minst en lång natt på bussen eller en ännu längre, men bekvämare, natt på tåget ( i alla fall om du väljer första klass) när du ska tillbaka till Bangkok. Annars är det flyg som gäller.
Personligen dissar jag Pattaya benhårt. Det finns så många platser som är så mycket bättre och det är bara att välja.
Läs på så mycket du kan så bildar du dig snart en egen uppfattning.
|
|
|

2011-02-02, 02:36
|
Reg.datum: jan 2011
|
Personligen ser jag det som problem när folk frågar "vad ska jag göra" utan att ens ge en ledtråd till vad de är för personer. Vissa som åker till Thailand rör inte alkohol och tycker att fyra dygn i djungeln är toppen, andra anser att allt som inte innehåller sand är skräp.
Ålder, budget och vad man gillar är något som man bör trycka in när man frågar "vad ska jag göra i Thailand".
|
|
|

2011-02-02, 14:13
|
Reg.datum: okt 2009
Rykte: 3
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jesman
Personligen ser jag det som problem när folk frågar "vad ska jag göra" utan att ens ge en ledtråd till vad de är för personer. Vissa som åker till Thailand rör inte alkohol och tycker att fyra dygn i djungeln är toppen, andra anser att allt som inte innehåller sand är skräp.
Ålder, budget och vad man gillar är något som man bör trycka in när man frågar "vad ska jag göra i Thailand".
|
Sant, och är man uppe norrut åt Chiang Mai-hållet så sägs ett besök i Mae Hong Son vara klart intressant, just djungel är väl något man bör gilla då =}
|
|
|

2011-02-02, 16:53
|
|
hej!
Tack för alla svar..
Och vem jag är som person, tjej på 22 år som tycker om att göra allt! Kan tokfesta en vecka i streck för att sen vilja bege mig ut i en djungel och inte träffa människor på några dagar för att sen bara ligga å dra på en strand och åka vidare för att träna yoga och kickboxning på nått trevligt ställe..
Så jag vill gärna höra om allt som folk tycker är roligt och sevärt. Det enda jag inte är intresserad av är att hänga på stränder med massa barnfamiljer..
Men Chang Mai har jag hört mycket bra om så dit lär det nog bli ett litet besök iaf =)
|
|
|

2011-02-02, 19:06
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Twigs
hej!
Tack för alla svar..
Och vem jag är som person, tjej på 22 år som tycker om att göra allt! Kan tokfesta en vecka i streck för att sen vilja bege mig ut i en djungel och inte träffa människor på några dagar för att sen bara ligga å dra på en strand och åka vidare för att träna yoga och kickboxning på nått trevligt ställe..
Så jag vill gärna höra om allt som folk tycker är roligt och sevärt. Det enda jag inte är intresserad av är att hänga på stränder med massa barnfamiljer..
Men Chang Mai har jag hört mycket bra om så dit lär det nog bli ett litet besök iaf =)
|
Då är ju bara Patong det rätta för dig
|
|
|

2011-02-02, 20:25
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Då är ju bara Patong det rätta för dig
|
Okej jag har inte hört någon säga någonting positivt om Patong dock..
|
|
|

2011-02-02, 23:29
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Twigs
Okej jag har inte hört någon säga någonting positivt om Patong dock..
|
Helt rätt, men det gör inga som inte har varit där, de flesta går efter vad andra säger. Vi är en svensk familj, två vuxna och två barn 13 och 16 år, som har varit nere 10 ggr, ingen av oss skulle tänka sig något annat än Patong, härliga restauranger, mycket shopping, massor av utflyktsmöjligheter, och man ser vad man vill se, men det är upp till var och en, det enda jag kan säga, ni kommer att ångra er om ni senare skulle komma dit varför ni inte tog det först.
|
|
|

2011-02-03, 16:25
|
|
|
Jag har varit i Thailand ett antal ggr nu.Bangkok är ett måste att upptäcka.Där finns allt som en storstad behöver.
Bangkok tips:
Khaosan road
,ett ställe där många turister samlas.Där finns allt mellan shopping,barer,hotell,och diskon.Ett ställe man kan tillbringa en natt på tycker jag.Där träffar man många som man kan fråga om råd och tips.
Lumpinee stadium,
Thaiboxning stadium.En stor favorit enligt mig.Även om man inte gillar sporten så är det värt ett besök.Det är en upplevelse som man aldrig glömmer.Häftigt!
MBK,shopping varuhus.Där finns allt och det går att pruta.
Över gatan finns Siam center där både varuhus och småbutiker finns.Kul om man gillar att shoppa och svettas samtidigt.
Suan Lum night bazaar.På kvällarna är det en stor marknad med massa små butiker och massa restauranger.
Lumpinee park.En oas mitt i stan.
Ja jag kan fortsätta i evigheter om Bangkok.
KRABI,Ao nang.Kanske inte värsta party stället men det finns om man vill.Trevligt ställe där det är väldigt lätt att ta sig ut till fina bad stränder som tex, Pranang cave,Chicken island,koh poda mm.Hong Island ligger lite längre ut på havet men är såå himla vackert.Kan vara skönt att åka lite racer båt ut dit.
Koh pangan där finns party så det står härliga till.
Som sagt så finns det hur många ställen som helst i detta underbara land.Och du kommer inte att bli besviken.
Kan dock avråda dig från att åka till Koh samui.Jätte fint om man aldrig varit nån annanstans i thailand innan.Men det är bara för mycket.Mår illa av tanken på det stället.
Hoppas att ni får det bra och ta det lugnt.Lycka till
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|