ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-26, 14:18

unzipped

Nykomling
unzipped är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Standard Karon i mars-fickpengar
Hej! Jag och min pojkvän bokade igår en resa till Karon beach i mars.

Jag vet att min fråga är väldigt svår att svara på men vore tacksam om någon kunde försöka svara någorlunda ändå.

Hur mycket fickpengar behöver man ha?

Vi vill mest bara slappa, sola och bada. Kanske en dag med lite shopping och en elefantridnings utflykt samt kanske en dagsutflykt där man besöker någon ö. Annars i övrigt har vi inga utflykter inbokade. Frukost får vi på hotellet. Så om vi säger att vi äter en lättare lunch och sen middag.

Inget festande kommer det heller bli.

Men hur mycket tror ni att man minst måste ha?
En kompis till mig sa att vi nog klarar oss på 10tusen sammanlagt tillsammans. Vad tror ni om det?

vore tacksam för svar!
Kraam
Svara med citat

Gammal 2011-01-26, 14:32

Jesman

Medlem
Jesman är inte uppkopplad

Standard
Så fort någon slänger in ordet shopping då blir det omöjligt att ge någon budget. Variabeln är gigantisk, vissa tycker att ett armband är shopping andra vill ha 30 par skor. Ska ni köpa piratkläder? Ska ni köpa originalkläder? Hur mycket? osv.

Att du sen inte nämner hur många dagar du ska vara i Thailand gör inte det hela enklare.

När det kommer till mat då bör man också säga vad man förväntar sig äta. Om man generaliserar då blir det att äter man västerländsk mat då kostar det 2-5 gånger mer än om man bara käkar thailändsk mat.
Svara med citat

Gammal 2011-01-26, 14:53

unzipped

Nykomling

Standard
Sorry tänkte inte på det. Vi har inte tänkt shoppa så mycket men blir väl isåfall kopior. Är väl mest jag som vill köpa några klänningar. Killen är inte ett dugg shoppingsugen.

2veckor ska vi vara där.

Och blir väl thailändsk mat. Någon dag kan det hända att man tar nått annat. mendå både jag och killen älskar thaimat så blir det nog mestadels det.
Svara med citat

Gammal 2011-01-27, 04:07

Jesman

Medlem
Jesman är inte uppkopplad

Standard
Du frågar efter minsta möjliga belopp.

Jag antar att ni redan har fixat hotellrum.

En utflykt kanske kostar 500 bath. Annars lär ni klara er med 100 kr per person och dag om ni siktar in er på existensminimum.

Ja ni klarar er på 10 000 kr. Ni ska inte festa och ni kommer ligga på stranden mycket.
Svara med citat

Gammal 2011-01-27, 09:54

unzipped

Nykomling

Standard
Tack så jättemycket för ditt svar!
Svara med citat

Gammal 2011-01-31, 14:17

Gäst

Standard
Jag har varit i Thailand många gånger och jag brukar klara mig på 10 000 bath i veckan alltså ca 2 000 kr. Och då brukar det inkludera boende, mat, resor och shopping.
Svara med citat

Gammal 2011-01-31, 18:25

emmasmed

Nykomling
emmasmed är inte uppkopplad

Standard
Vi var 2 veckor i Khao Lak förra året. Vi åkte taxi varannan dag ungefär, åt lunch + middag ute + drack öl, läsk och drinkar varje dag.

Åt mest thai-mat men blev några gånger vi käkade pizza eller BBQ på skandinaviskt ägda restauranger = dyrare.

Shoppade lite varannan dag. Totalt blev det typ 4-5 par flip-flop, 6-7 t-shirtar, krimskrams, 3 badshorts, 2-3 linnen till mig, apoteksgrejer etc. etc.

Var på utflykt till Similian Islands (tror vi betalade ca 1000 kr totalt för 2). Vi gjorde av med typ 9.000 kr.

Så ska ni slappa och inte fara runt supermycket klarar ni er lätt på 10.000. Vill ni på fler utflykter så ta någon tusenlapp eller två, extra med er!

Åk inte på utflykter med researrangören om ni åker med t.ex Ving eller så, utan kolla efter lokala arrangörer. Mycket billigare!

Och pruta när ni shoppar såklart
Senast redigerad av emmasmed den 2011-01-31 klockan 18:28.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8